Keturračio motociklo stovumo tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas keturračio motociklo stovumas. Darbe analizuojama stovumo tyrimo struktūra. Analitinėje dalyje nustatomi penkių pasirinktų keturračių motociklų stovumo parametrai – svorių centrai, išilginio bei šoninio virtimo kampai, atliekamas bandytų keturračių motociklų palyginimas. Apskaičiuojami dinaminio stovumo parametrai, nustatomos virtimo greičio, pagreičio reikšmės. Atliekamas modeliavimas taikomąja programa. Eksperimentinė darbo dalis apima statinio bei dinaminio stovumo bandymus. Jų metu nustatomi slydimo bei virtimo pradžios kampai, virtimo greičiai bei pagreičiai. Darbo pabaigoje suformuluotos išvados, pateikiami pasiūlymai. Darbą sudaro 7 pagrindinės dalys: įvadas, literatūros analizė, bendras keturračio motociklo stovumo įvertinimas, pagrindinių parametrų, įvertinančių statinio stovumo sąlygas nustatymas, dinaminio stovumo parametrų nustatymas, eksperimentinis bandymas, išvados, naudota literatūra. Darbo apimtis 60 psl. teksto be priedų, 32 iliustracijos, 10 lentelių, 15 bibliografinių šaltinių, 9 internetinės prieigos. Four - wheeled motorcycle stability research has been made in my final work for magistracy. The main principles of stability investigation and work order were analyzed. Analytical part contains the analysis of five selected all terrain vehicles – determining center of gravity, longitudinal and lateral slip angles, rollover condition calculations, comparison of acquired data. Also parameters of dynamic stability are estimated – determined the critical speed, lateral acceleration values. Calculations are supported by computer simulation results. Practical part is carried out according to the chosen method of testing. Static stability test checks the beginning of a slip and roll angles. Dynamic stability is tested according constant radius method – acquired results are critical speed and lateral acceleration. Conclusion, possible problem solutions and perspectives are represented at the end of the work. Project consists of 7 main parts: Introduction, literary analysis, joint assessment of the stability of four wheeled motorcycle, determination of basic parameters analyzing static stability, determination of basic parameters analyzing dynamic stability, the experimental test, conclusion and used literature. Total work amount 60 pages without supplement. 32 llustrations, 10 charts, 15 bibliographical sources, 9 web pages.