Naujų personalo motyvacijos metodų įvedimas įmonėse
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas personalo motyvacijos metodų taikymas, analizuojami personalo motyvavimo ypatumai pasirinktose Lietuvos tekstilės sektoriaus įmonėse. Darbe pateikiama susisteminta mokslinės literatūros apžvalga: apibrėžiama motyvacijos kategorija, motyvacijos teorijos, analizuojami personalo motyvaciją skatinantys veiksniai bei analizuojamos motyvavimo priemonės. Pristatomos įmonių veiklos ir įmonėse taikomos personalo motyvavimo priemonės. Atliekami motyvavimo situacijos tyrimai įmonėse ir pateikiami rezultatai bei pasiūlymai. Sprendžiamos įmonių personalo motyvacijos problemos bei pateikiami pasiūlymai, kaip pagerinti darbuotojų motyvavimo sistemą įmonėse. Parengiamas motyvacijos skatinimo modelis, išskiriant efektyvius, kompleksinius skatinimo metodus. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados. Darbą sudaro 3 dalys: įvadas, teorinė literatūros analizė, tekstilės sektoriaus empiriniai tyrimai, naujų personalo motyvacijos metodų įvedimo įmonėse gerinimo modelis, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 77 p. teksto be priedų, 32 iliustr., 7 lent., 29 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The final master's work analyzes the means that are taken to motivate personnel and the features of motivation in the selected Lithuanian textile sector enterprises. The paper presents the systematic review of scientific literature: the definition of category of motivation, motivation theories, the analysis of the driving factors of personnel motivation and motivation means. The enterprises activities and internal personnel motivation measures are presented. The analysis of motivation situation in the enterprises is carried out, recommendations and suggestions are given. The final master's work deals with the problem of motivation of personnel and gives suggestions on how to improve personnel motivation system of the enterprises. Motivation shall be drawn up model, distinguishing between effective, complex methods of promotion. After theoretical and practical aspects are analysed, the conclusions are presented. Structure: introduction, motivation of the literature analysis, Lithuanian textile sector enterprises analysis of the situation, the introduction of new personnel motivation methods for enterprises of model plants, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 77 p. text without appendixes, 32 pictures, 7 tables, 29 bibliographical entries. Appendixes included.