Verslo partnerių tinklo plėtojimo modelis poligrafijos sektoriuje
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos verslo partnerių tinklo plėtojimo problemos, verslo partnerių atrankos ir įvertinimo būtinumas ir šių problemų ypatumai poligrafijos sektoriuje. Išnagrinėjus mokslinę literatūrą ir remiantis asmenine patirtimi dirbant poligrafijos srityje, siūlomas teorinis poligrafijos sektoriaus verslo partnerių tinklo plėtojimo modelis ir praktiniai modelio komponentų įgyvendinimo etapai. Siūlomas teorinis modelis sudarytas iš penkių komponentų: partnerių paieškos, kandidatų įvertinimo, derybų su atrinktais partneriais, sutarčių sudarymo ir sėkmingos partnerystės užtikrinimo. Baigiamajame darbe nagrinėjama įvairių laikotarpių verslo partnerių įvertinimo kriterijų ir rodiklių raida. Išnagrinėti pagrindiniai daugiakriteriai metodai, kuriais remiantis įvertinami verslo partneriai ir atlikta tų metodų lyginamoji analizė. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius verslo partnerių tinklo plėtojimo aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, bendros Europos Sąjungos rinkos poveikis verslo partnerių tinklų plėtojimui, verslo partnerių tinklų plėtojimo problematika, verslo partnerių atrankos ir įvertinimo teorija ir praktika, verslo partnerių poligrafijos sektoriuje įvertinimas ir bendradarbiavimo modeliavimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 76 p. teksto be priedų, 10 iliustr., 18 lent., 39 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Business partner network development problems, business partner selection, evaluation necessity and specific in printing and publishing sector is researched in closing master thesis. Exploring nonfiction and in reference to personal working experience in printing and publishing sphere, it is submited theoretical business partner network development model of the sector and practical components implementation of the model. Proposed theoretical model is composed of five following components: partner search, candidate evaluation, negotiation with selected candidate, contract signing and succsesfull partnership assurance. In various periods evaluation parameters and development criteria of business partner are analysed in closing master thesis. Main multicriteria methods are studied, regarding which business partner are evaluated and comparative analysis of these methods performed. Closing master thesis conclusion is presented after theoretical and practical business partner network development aspects research. Thesis consist of 7 parts: introduction, general European Union market influence to business partner network development, core of business partner network development, business partners selection and evaluation theory and practice, business partner evaluation and partnership modeling in printing and publishing sector, conclusion, literature list. Thesis consists of: 76 p. text without appendixes, 10 pictures, 18 tables, 39 bibliographical entries. Appendixes included.