"Rail Baltica" projekto rinkodaros Europos Sąjungoje ir Rusijoje tyrimai
Abstract
Baigiamajame magistro darbe tiriamas „Rail Baltica“ projekto planavimo ir įgyvendinimo procesas ir akcentuojama grįžtamojo ryšio su visuomene nauda ir svarba jame. Išryškinama problema, kad šiuo metu nėra kryptingos ir efektyvios ryšių su visuomene strategijos, tad nepasinaudojama galimybe iš to gauti naudą bei išvengti atitinkamos rizikos įgyvendinant projektą. Siūlomas sprendimas – komunikacijos su visuomene strategijos modelis ir pagrindinis jos įgyvendinimo įrankis – atskirų visuomenės grupių nuomonės tyrimas. Pateikiami tokio tyrimo rezultatai, jų statistinė analizė ir išvados apie vidutinę visų grupių nuomonę, kiekvienos atskiros grupės nuomonės specifiką bei nuomonių neatsitiktinio panašumo tikimybę, kuri leidžia teigti, kad atskiros grupės vadovaujasi panašiais argumentais formuodamos savo požiūrį apie projektą. Teikiami pasiūlymai dėl viešinimo strategijos formavimo atsižvelgiant į visuomenės nuomonės tyrimo rezultatus. The master thesis examines the planning and implementation process of the "Rail Baltica" project and highlights benefits and importance of communication and feedback from the society. The highlighted problem is that currently there is no effective communication strategy, so the opportunity is not taken to receive benefits from it or to avoid certain risks associated with poor communication with society. The proposed solution - a key model for a strategy for communicating with the public and its implementation tool - opinion research for certain public groups. The research results and conclusions are presented about the average opinion for all the groups, specific group opinions and probabilities that the similarity between the individual group opinions is no accidental, which suggests that the groups rely on similar arguments when formulating their views on the project. Finally the proposals are made to formulate the marketing strategy according to the results of public opinion research.