E. komercijos B2C interneto svetainės efektyvumo vertinimo modelis
Abstract
Interneto populiarumas pritraukė daugelį interneto naudotojų bei įmonių naudotis e. komercijos teikiamais privalumais, todėl svarbu projektuoti vartotojų poreikius tenkinančias interneto svetaines. Nuoseklus e. komercijos interneto svetainės efektyvumo vertinimas nustato svetainės problemines sritis, kurias ištaisius galima ženkliai padindinti e. komercijos efektyvumą ir pritraukti daugiau vartotojų. Darbo tikslas sukurti koncepcinį e. komercijos interneto svetainės efektyvumo vertinimo modelį pritaikytą Lietuvos įmonėms. Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama e. komercijos interneto svetainės efektyvumo vertinimo problematika. Atlinkta e. komercijos bendrosios charakteristikos analizė, apibrėžta e. komercijos interneto svetainės efektyvumo vertinimo samprata, išanalizuoti ir palyginti įvairių autorių efektyvumo vertinimo modeliai ir nustatyti pagrindiniai veiksniai, lemiantys e. komercijos interneto svetainės efektyvumą. Atliktos ekspertų bei e. komercijos interneto svetainių vartotojų apklausos padėjo sudaryti e. komercijos interneto svetainės efektyvumo veiksnių sistemą pritaikytą Lietuvos įmonėms. Vadovaujantis gautais rezultatais sukurtas koncepcinis e. komercijos svetainės B2C efektyvumo vertinimo Lietuvos inovatyviose įmonėse modelis. E. komercijos interneto svetainių efektyvumas apskaičiuojamas naudojant daugiakriterius vertinimo metodus TOPSIS ir SAW. Pagal sukurtą modelį palygintos tris e. komercijos interneto svetainės. Darbą sudaro: įvadas, 3 skyriai, išvados, literatūros sąrašas, priedai. Darbo apimtis – 90 p. teksto be priedų, 20 iliustr., 26 lent., 56 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Popularity of the Internet attracted many Internet users and enterprises to use e-commerce advantages; therefore, it is important to design Internet websites that meet consumers’ needs. Consistent assessment of efficiency of an e-commerce Internet website identifies problem areas of the website, correction of which enables to increase efficiency of e-commerce significantly and attract more users. The thesis aims to create a conceptual model for assessing efficiency of the e-commerce Internet website, which is applied for Lithuanian enterprises. The final Master’s thesis deals with problems of assessing efficiency of the e-commerce Internet website. The analysis of general characteristics of e-commerce has been carried out, the conception of assessing the efficiency of the e-commerce Internet website has been defined, efficiency assessment models of various authors have been analysed and compared, and key factors that determine efficiency of the e-commerce Internet website have been identified. Carried out polls of experts and e-commerce Internet website users enabled to create the system of factors of efficiency of the e-commerce Internet website, applied for Lithuanian enterprises. Based on the obtained results, the conceptual model for assessing efficiency of the e-commerce website B2C in innovative enterprises of Lithuania has been created. The efficiency of e-commerce Internet websites is calculated employing multi-criteria assessment methods TOPSIS and SAW. The created model has been applied for comparison of three e-commerce Internet websites. Structure: introduction, 3 sections, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 90 p. text without appendixes, 20 pictures, 26 tables, 56 bibliographical entries. Appendixes included.