Viešojo sektoriaus institucijų funkcinė analizė
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos funkcinės analizės taikymo problemos, funkcinės analizės tikslai ir uždaviniai, užsienio šalių ir Lietuvos patirtis atliekant funkcinę analizę. Išnagrinėtos pagrindinės funkcinės analizės atmainos, kurios padeda spręsti skirtingas viešojo sektoriaus institucijų problemas, siekiant jų veiklos efektyvumo. Tarpusavyje palyginti dažniausiai išskiriami funkcinės analizės proceso etapai ir pasiūlytas funkcinės analizės planavimo, organizavimo, vykdymo ir koordinavimo etapų sąrašas, struktūrizuotas funkcinės analizės procesas. Remiantis atliktomis funkcinės analizės modelių ir metodikų analizėmis ir palyginimais, sudaromas tipinis funkcinės analizės modelis. Remiantis Lietuvoje atliktomis viešojo sektoriaus institucijų veiklos analizėmis, susiaurinta funkcinės analizės modelio taikymo sritis ir atliktas empirinis tyrimas. Tyrimo metu patikrintas siūlomo funkcinės analizės modelio tinkamumas, pritaikant jį Lietuvos viešojo sektoriaus institucijai. Baigiamojo darbo pabaigoje pateikiamos darbo išvados ir siūlymai. Final paper studies the problems of implementing functional analysis in public sector institutions, goals and objects of functional analysis, the experience of foreign countries and Lithuania of implementing functional analysis. The main types of functional analysis, that are useful in solving problems of public sector institutions to aim for the efficiency of their activities, are stated. Most often allocated stages of functional analysis are overviewed and compared. The list of stages of planning, organizing, implementing and coordinating the functional analysis is made. The process of functional analysis is structured. After analyzing and comparing different methodologies of functional analysis the standard model if functional analysis is made. After analyzing researches made in Lithuania, author’s proposals in modifying the model of functional analysis are stated and research is carried. Results are compared to real changes made in public sector institution. Conclusions and suggestions for further are stated at the end of the paper.