Evaluation of Vilnius City Largest Shopping Centers Leasing Using Multiple Criteria Method
Abstract
The purpose of this master thesis is to evaluate three major shopping centers of Vilnius city, using a multiple criteria method and to provide the methodology for choosing the right retail location. The work consists of four parts. The review of shopping centers‘ classification and importance in social and economic life is provided in first part of the thesis. The hierarchical system of choosing retail location criteria is created in the second part of this paper. The third section provides an overview of the Vilnius City shopping centers‘ market and identifies three major shopping centers in Vilnius. The survey of commercial real estate professionals and calculations according the hierarchical criteria system are carried out in part four of this thesis. The leasing opportunities of three major shopping centers of Vilnius are evaluated and the methodology of choosing a retail location in shopping center is provided in the end. Structure: introduction, theoretical part, analytical part, survey and calculations, conclusions and suggestions, references. Thesis consists of: 77 pages text without appendixes, 34 tables, 10 graphic schemes, 32 references. The attached Appendix 1. Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama didžiųjų Vilniaus miesto prekybos centrų nuoma daugiakriterinės analizės metodu. Baigiamojo magistro darbo tikslas yra panaudojant daugiakriterinės analizės metodą, įvertinti tris didžiuosius Vilniaus miesto prekybos centrus, bei pateikti metodiką, kurią būtų galima naudoti, renkantis prekybinę vietą prekybos centre. Darbą sudaro keturios dalys. Pirmoje dalyje išanalizuojama įvairiuose literatūros šaltiniuose pateikiama prekybos centrų klasifikacija bei reikšmė socialiniame ir ekonominiame gyvenime. Antroje dalyje yra sudaroma hierarchinė prekybinės vietos pasirinkimo prekybos centre kriterijų sistema. Trečioje dalyje apžvelgiama Vilniaus miesto prekybos centrų rinka bei išskiriami trys didieji Vilniaus miesto centrai. Ketvirtoje dalyje pritaikomas daugiakriterinės analizės vertinimo metodas ir, remiantis, turima hierachine kriterijų struktūra, įvertinami trys didieji Vilniaus miesto centrai. Darbo pabaigoje pateikiama metodika, kuria galima naudotis, norint išsirinkti tinkamiausią prekybinę vietą prekybos centre. Darbą sudaro: įvadas, teorinė dalis, analitinė dalis, apklausa ir skaičiavimai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 77 p. teksto be priedų, 34 lentelės, 10 grafinių schemų, 32 literatūros šaltiniai. Pridedamas 1 priedas.