4PL sistemos diegimo Lietuvos įmonėse galimybių tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe atliekamas ketvirtosios šalies logistikos sistemos diegimo Lietuvoje galimybių tyrimas. Teorinėje dalyje atliekama Lietuvos ir užsienio autorių mokslinės literatūros analizė. Atskleidžiama ketvirtosios šalies logistikos esmė, šios sistemos diegimo prielaidos ir funkcijos bei teikiama nauda ir pagrindiniai trūkumai. Analitinėje dalyje pateikiama esama 4PL sistemos situacija Europos šalyse ir aprašomas veikimo modelis. Išsiaiškinus pagrindinius veiksnius, darančius įtaką ketvirtosios šalies logistikos sistemai Europoje, atliekama šių veiksnių analizė Lietuvoje. Pateikiami anketinių logistikos bei gamybos įmonių apklausų rezultatai. Siekiant apibendrinti tiriamąją dalį, pateikiama ištirtųmakroveiksnių Lietuvoje analizė. Analitinė dalis baigiama prielaidomis apie ketvirtosios šalies logistikos sistemos modelio Lietuvoje kūrimą. Tiriamojoje dalyje siūlomas naujas konceptualus4PL sistemos diegimo Lietuvoje modelis. Jį įvertinus sudarytai ekspertų grupei pateikiamas patobulintas ketvirtosios šalies logistikos sistemos paslaugų diegimo Lietuvoje modelis. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados bei pasiūlymai. Baigiamąjį magistro darbą sudaro 69 puslapiai be priedų, 20 paveikslų, 7 lentelės, 49literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The final Master thesis contains feasibility study of Fourth-party logistics (4PL) implementation in the Lithuanian market. Theoretical part includes the analysis of Lithuanian and foreign author‘s scientific literature, this analysis discloses the essence of 4PL, assumptions and functions for implementation and also the advantages and disadvantages of Fourth-party logistics. Analytical part presents current 4PL situation in European countries and provides it‘s operational model that helps to identify main factors that affect the 4PL system in Europe. When the factors are revealed they are analyzed in the context of Lithuanian market. Results and conclusions of the questionnaire given to logistics and manufacturing companies are presented. In the summary of the analytical part, the analysis of factors affecting 4PL and assumptions about Fourth-party logistics implementation in Lithuania are provided. Research part includes the new conceptual 4PL model in the Lithuanian market that has been evaluated by the group of experts who presented their recommendations that have been considered in the conclusions and recommendations part. The final Master thesis contains 69 pages without annex’s, 20 pictures, 7 tables, 49 sources of literature. Appendixes are provided separately.