Intermodalinių sprendimų, vežant specialaus temperatūrinio rėžimo reikalaujančius krovinius, galimybių tyrimas
Abstract
Darbo tikslas: atlikti esamos rinkos situacijos analizę, išryškinti specifinių intermodalinių vežimų problematiką bei pagal gautus tyrimo duomenis pasiūlyti intermodalinės sąveikos modelį atitinkantį rinkos poreikius. Atliekant šį tyrimą buvo siekiama nustatyti kokio tipo tiekimo grandinių valdymo modeliai yra naudojami vežant specialaus temperatūrinio režimo reikalaujančius krovinius. Šiuolaikinėjė transporto sistemoje svarbų vaidmenį vaidina intermodaliniai vežimo vienetai – konteineriai. Dėl specifinių reikalavimų kroviniams kurie yra vežami šaldytuviniais konteineriais, yra svarbu įvertinti atskirų grandžių, arba dalyvių požiūrį ir sąlygas, pagal kurias yra vykdomas produkcijos tiekimas. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad gavėjas patiria laiko ir piniginius nuostolius dėl nesuderintų tiekimo sąlygų tarp jo ir gavėjo. Pasiūlytas intermodalinės saveikos modėlis paremtas nauju dalyviu – integratoriumi. Darbą sudaro teorinė, analitinė ir projektinė dalys. Teorinėje dalyje aptarti svarbiausi projekto aplinkos aspektai, išnagrinėta literatūra. Analitinėje dalyje atlikta statistinė bei pasaulyje taikomų intermodalinių modėlių apžvalga. Projektinėje dalyje atliktas tyrimas paremtas apklausa ir pasiūlytas naujas intermodalinės saveikos modelis. Darbo apimtis: 59 teksto puslapių be priedų, 16 paveikslų, 9 lentelės, 27 bibliografiniai ir interaktyvūs informacijos šaltiniai. Darbo priedai pridedami atskirai. The thesis examines the current intermodal transport market conditions, highlights the problems of intermodal transport in the segment of perishable and temperature-sensitive cargo transportation, includes survey and intermodal interacion model based on its results. This study object was to determine the type of supply chains management models are used to transport a special temperature-controlled goods. In modern transport system important role in the transportation of perishable goods take intermodal containers. For perishable goods which are transported in refrigerated containers, it is important to evaluate the level variety of participants in the supply chain and determine their specific roles in value added supply chain. The study showed that the consignee incurs certain amount of damages due to non-harmonized supply conditions between itself and the shipper. The proposed intermodal interaction model based on a new entrant - the integrator. The thesis consists of theoretical and analytical parts, as well as of project part. Theoretical part overviews main aspects of the project enviroment as well as bibliographical entries. Analitical part is composed of statistics overview and examination of currently used intermodal interaction models worldwide. Project itself cosists of survey and intermodal interaction model based on its results. Thesis consists of: 59 pages of text without appendixes, 16 pictures, 9 tables, 27 bibliografical entries. 2 appendixes are included.