Show simple item record

dc.contributor.authorPakalnis, Egidijus
dc.date.accessioned2023-09-18T08:57:13Z
dc.date.available2023-09-18T08:57:13Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/108863
dc.description.abstractPilotuojamiems orlaiviams keliami vienodi skrydžio saugumo reikalavimai nepriklausomai nuo jų dydžio ir skrydžio greičio. Sparčiai vystantis mažų greičių aviacijai aktualu mažinti tokių orlaivių projektavimo, gamybos ir bandymų išlaidas, išlaikant tą patį skrydžio saugumo lygį. Kadangi orlaivio skrydžio savybes daugiausia nulemia sparno aerodinaminės savybės, ypač aktualu pigiai ir greitai kurti sparnus mažų greičių orlaiviui. Tam reikalingas patikimas, sąlyginai paprastas sparno projektavimo metodas, kurio tikslumas būtų pagrindžiamas sparno profilių matavimo rezultatais aerodinaminiame vamzdyje. Mažų grei��ių orlaivio projektavimo procese tiesioginių sparno matavimų rezultatų aerodinaminiame vamzdyje panaudojimas yra apribotas, nes dėl didelės sparnų įvairovės kiekvieno sparno atveju būtina atlikti unikalius kompleksinius matavimus. Čia išvardintos aplinkybės sudarė sąlygas pradėti tyrimus, skirtus pritaikyti matavimų inžinerijoje naudojamus matavimų metodus matematiškai modeliuojant orlaivio sparno aerodinamines jėgas.lit
dc.description.abstractDissertation presents a method of aircraft wing modeling. The method combines wing modeling by means of flat elements and horseshoe-shaped vortices with an algorithm what takes into consideration non-linear characteristics of wing airfoils. This algorithm provides for a possibility of using the results of both numerical and measurement results in calculation of aerodynamic forces of a wing. A methodology is included to evaluate convergence of the calculation process and to establish conditions of reliability of the results. Calculation results are presented for lift and drag force coefficients of 24 different wings. These results are compared with the results obtained by other authors and measurement results in wind tunnel. Dissertation consists of Introduction, 4 chapters, Conclusions, List of Literature, List of Publications and Addendum. The total scope of the dissertation - 90 pages, 96 pictures, 1 table and 1 addendum.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent102 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1861927/datastreams/ATTACHMENT_1861930/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:1861927/datastreams/MAIN/content
dc.titleOrlaivio sparno aerodinaminių parametrų modeliavimo tikslumo įvertinimas remiantis matavimų rezultatais
dc.title.alternativeEvaluation Of Modeling Accuracy Of Aircraft Wing Aerodynamic Parameters On The Basis Of Measurement Results
dc.typeDaktaro disertacija / Doctoral dissertation
dc.type.pubtypeETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertation
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 010 - Matavimų inžinerija / Measurement engineering
dc.subject.ltAerodinaminiai parametrai
dc.subject.ltmodeliavimas
dc.subject.ltaviacija
dc.subject.enmodeling
dc.subject.enaerodynamic parameters
dc.subject.enaircraft
dc.publisher.nameLithuanian Academic Libraries Network (LABT)
dc.publisher.cityKaunas
dc.identifier.elaba1861927


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record