Viešųjų elektroninių paslaugų tobulinimas Lietuvoje
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama elektroninės valdžios ir viešųjų elektroninių paslaugų samprata, teikiama nauda vartotojams ir kitoms suinteresuotosioms šalims, nustatomos šių paslaugų diegimo kliūtys ir paskatos, analizuojami viešųjų elektroninių paslaugų modeliai. Darbe atliekama viešųjų elektroninių paslaugų teikimo Lietuvoje situacijos analizė – nagrinėjami teisės aktai ir jų įgyvendinimo situacija, analizuojami valstybės institucijų atliekami tyrimai šioje srityje, atliekamas paslaugų teikėjų orientacijos į vartotojų poreikius stebėjimas ir aptariami jo rezultatai. Darbe pateikiama Europos valstybių gerosios praktikos pavyzdžių Lietuvai analizė. Remiantis išanalizuota teorine medžiaga, viešųjų elektroninių paslaugų teikimo Lietuvoje situacijos analize ir atliktų tyrimų rezultatais sudaromas viešųjų elektroninių paslaugų modelis, sudarantis prielaidas Lietuvoje gerinti šių paslaugų kokybę. Darbo pabaigoje pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, viešųjų elektroninių paslaugų teorinių aspektų analizė, viešųjų elektroninių paslaugų Lietuvoje situacijos tyrimai, viešųjų elektroninių paslaugų tobulinimo Lietuvoje modeliavimas, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 77 puslapiai teksto be priedų, 10 paveikslų, 1 lentelė, 74 bibliografiniai ir internetiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. In the Master‘s degree final work the analysis of conception of electronic government and public electronic services, also benefit to consumers and other interested parties are carried out, barriers and incentive of this services are identified, models of public electronic services are analyzed. In the final work the analysis of public electronic services situation in Lithuania is made – law system and investigations of the authorities in this area are analyzed, the needs of user as target for service providers are observed. Furthermore examples of good practice of European countries are presented. Having analyzed the theoretical peculiarities of electronic public services, the results of investigations, and a model for development of public electronic services in Lithuania is constructed. To finish the work, conclusions and suggestions are presented in the paper. Structure: introduction, analysis theoreticals peculiarities of electronic public services, analysis of public electronic services situation in Lithuania, modeling of public electronic services improvement, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 77 p. text without appendixes, 10 pictures, 1 table, 74 bibliographical entries. Appendixes included.