Kūrybiškumas kaip sėkmingos reklamos komunikacijos dalis
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama kūrybiškumo ir reklamos sektoriaus vieta kūrybinėse industrijose; siekiama išaiškinti kūrybiškumo ir jo charakteristikų svarbą reklamos komunikacijoje. Darbe nustatomi ir išskiriami keturiolika pagrindinių reklamos kūrybiškumo rodiklių. Empirinėje darbo dalyje, atliekami keli kompleksiniai tyrimai, kuriais remiantis išskirti ir įvardinami šeši dominuojantys reklamos kūrybiškumo rodikliai: originalumas, neįprasta perspektyva, detalizavimas, atmetimas, sintezė bei vaizduotės turtingumas ir spalvingumas. Remiantis išskirtais svarbiausiais kūrybiškumo rodikliais darbe atliekama kiekybinė duomenų analizė ir pateikiamas sukurtas eksperimentinis reklaminis vaizdo filmukas, kuris papildo atliktą tyrimą ir yra svarbiausias pagrindinės hipotezės patikrinimo įrankis. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius kūrybiškumo reklamoje aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, kūrybiškumo ir reklamos sektoriaus vietos kūrybos industrijose teoriniai aspektai, kūrybiškumo reklamoje teoriniai aspektai, tyrimai, skirti dominuojantiems reklamos kūrybiškumo rodikliams nustatyti, eksperimentinio reklaminio filmuko projektavimas, išvados ir siūlymai, literatūros ir kitų informacinių šaltinių sąrašas. Darbo apimtis – 52 p. teksto be priedų, 4 iliustr., 14 lent., 50 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. Final Master Thesis examines the creativity and advertising sector in the creative industries and aims to clarify the characteristics and the importance of creativity in advertising communication. In this work fourteen major advertising creativity indicators are identified and distinguished. The empirical part of the work carried out several complex researches; based on these researches six dominant advertising creativity indicators are distinguished and named: originality, unusual perspective, elaboration, resistance to premature closure, synthesis and richness and colorfulness of imagery. On the basis of the most important indicators of creativity in advertising quantitative analysis of the data is performed and the experimental promotional video is developed, which complements the study and is the most important hypotheses testing tool. After the study of the theoretical and practical aspects of creativity in advertising, the conclusions and recommendations are presented. This work consists of seven parts: introduction, theoretical aspects of creativity and advertising in creative industries, theoretical aspects of creativity in advertising, research to determine the dominant creativity elements in advertising, projection of experimental promotional video, conclusions and suggestions, references and other information sources. Thesis consists of: 52 p. text without appendixes, 4 pictures, 14 tables, 50 bibliographical entries. Appendixes included.