Efektyvaus ITT produktų plėtojimo tarptautinėse verslo rinkose apibendrinamojo modelio kūrimas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe „Efektyvaus ITT produktų plėtojimo tarptautinėse verslo rinkose apibendrinamojo modelio kūrimas“ nagrinėjamos informacinių technologijų ir telekomunikacijų (ITT) produktų eksporto potencialo neišnaudojimo priežastys. Dėmesys sutelkiamas minėtų produktų rėmimo problematikai tarptautinėse verslo rinkose. Pasirinktas ITT sektorius, kaip vienas iš turinčių geriausias perspektyvas plėtoti šalies eksportą. Darbe analizuojami ITT ir verslo rinkų tendencijos bei tarptautinės komunikacijos ypatumai. Mokslinėje literatūroje pateikti teoriniai modeliai yra taikytini darbo problematikai spręsti, tačiau neatitinka visų nagrinėjamo objekto charakteristikų: ITT kompanijos, jų tarptautiniai klientai verslas verslui („B2B“) segmentas bei ITT produktų efektyvaus rėmimo priemonių paketas minėtose rinkose. Trūkstant reikiamos informacijos, atliktas tyrimas „Efektyvus ITT produktų rėmimo priemonių paketas tarptautinėse verslas verslui segmento rinkose”. Remiantis tyrimo rezultatais bei teorijų analize pateiktas apibendrinamasis modelis, kaip galima priemonė ITT kompanijoms kurti individualius ITT produktų rėmimo problemų valdymo modelius. Taip pat pateikti pasiūlymai, akcentuojantys komunikacijos įgūdžių lavinimą, rėmimo valdymo struktūros bei rėmimo planavimo proceso sutvarkymą, taip pat aktyvios veiklos skatinimą eksporto ir verslo asociacijose. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, tikslinis produktų plėtojimas tarptautinėse rinkose – ITT verslo plėtros problema, ITT produktų rėmimui skirti teoriniai modeliai, ITT produktų rėmimui skirti tyrimai, Efektyvaus ITT produktų rėmimo tarptautinėse verslo rinkose apibendrinamasis modelis, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 74 p. teksto be priedų, 27 iliustr., 12 lent., 29 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. Master thesis The development of generalisable model for effective information technologies and telecommunication products promotion in the international markets analyzes the reasons for the unused potential of the IT and telecommunication (IT&T) products exports. Attention is centered on the problems of promotion of these products in the international business markets. The sector of IT and telecommunications, as being one of the most perspectives, has been chosen for the development of the country exports. The paper analyses the trends of IT&T and business markets and the features of international communication. Theoretical models spoken of in scientific literature were applied to solve the problems of the paper, but they do not cover all the aspects of the subject i.e. the segment of IT and telecommunication companies and their international business clients (B2B) also the package of efficient promotion tools for IT&T products in these markets. With the purpose of gathering all necessary information a research work The package of efficient ITT products promotion tools in the B2B customer segment of international markets. On the basis of the research and the theory analysis a general model, that could be used by the IT and telecommunication companies as a possible measure for the creation of individual ITT product promotion problem solving models, was constructed. The paper also provides recommendations emphasizing the development of communicational skills, the arrangement of promotion management structure and the promotion planning process, and the stimulation of activities with export and business associations. Structure: introduction, problem of ITT products promotion, theoretical promotion models of ITT products, analysis of ITT products promotion, general model of effective promotion of information technologies and telecommunication products in the international markets, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 74 p. text without appendixes, 27 pictures, 12 tables, 29 bibliographical entries. Appendixes included.