3PL paslaugų tobulinimo galimybės Lietuvos įmonėse
Santrauka
Verslo pasaulyje pastaraisiais metais vyrauja tendencija, kai įmonės atsisako šalutinių veiklos sričių, perduodant jas specializuotoms bendrovėms. Įmonės logistinės veiklos perdavimas specializuotai įmonei, užsienyje ir Lietuvoje, vadinamos „3PL“ paslaugos (angl. third party logistics) arba „3PL“. Darbo problema. Lietuvoje įmonės skiria nepakankamai dėmesio „3PL“ paslaugų tobulinimui, todėl įmonėms svarbu įvertinti „3PL“ paslaugų kriterijus ir parinkti geriausius. Sudarius „3PL“ paslaugų teikėjų atrankos modelį, atliktas išsamus „3PL“ ekspertų tyrimas, taikant ekspertinį metodą. Nustatyta, kad esminiai galimi „3PL“ paslaugų tobulinimo kriterijai yra šie: vertinant veiklą – teikiamų paslaugų kokybės kriterijus; vertinant kainos mažinimo klausimus, svarbiausias yra sąnaudų mažinimo kriterijus; vertinant valdymo kokybę – paslaugos atlikimas laiku kriterijus. Lietuvos įmonės, pasirinkdamos „3PL“ paslaugos teikėjus, galėtų vadovautis ekspertinio metodo pagrindu gautais ekspertų įvardytais „3PL“ paslaugų kriterijais, kuriuos taikant būtų tobulinamos „3PL“ paslaugos Lietuvoje. Baigiamąjį darbą sudaro įvadas ir 2 skyriai. Pirmajame darbo skyriuje analizuojamas tyrimo objektas, tikslas, uždaviniai, tyrimo naujumas, atliekama mokslinių šaltinių analizė, siekiant nustatyti kriterijų „3PL“ tobulinimo galimybės problemą Lietuvoje. Antrajame darbo skyriuje pasirenkamas mokslinio tyrimo metodas, sudaromi anketos klausimai pasirinktiems ekspertams, atsižvelgiant į mokslininkų nagrinėjamus kriterijus pasirenkant „3PL“ paslaugų teikėją, atliekami skaičiavimai naudojant „MS Excel“ programą, atliekama lyginamoji analizė, pasinaudojant rangavimo metodu, sisteminami gauti ekspertų anketos atsakymai ir pagrindžiant iškeltas hipotezes. Darbo pabaigoje pateikiamos išvados ir pasiūlymas. In recent years business world there is a tendency to abandon the side activities transferring them to specialized companies. Transferring logistics activities of the company to a specialized company in Lithuania and abroad, is known as \"3PL\" services (called third party logistics), or simply \"3PL\". The topic of this master degree thesis is the possibilities of the improvement of the “3PL” services in Lithuanian companies. The problem of the thesis. “3PL” is an increasing are, but in Lithuanian companies there is not paid enough attention to the improvement of the “3PL” services which would be helpful a beneficial to the company and also it is able to state directions to improve “3PL” service. That is why it is important for the companies to state “3PL” service criteria and to choose the most efficient. Inappropriate provision of the “3PL” service can cause clients’ dissatisfaction and decline the long term cooperation. In this thesis there is an instruction and two chapters. In the first chapter the object of the analysis, aim and the novelty of the examination are presented also the analysis of the sources is made in order to state criteria of the “3PL” improvement problems in Lithuanian companies. The second chapter is for choosing the method of the study, the questionnaire for experts is made up, according to the scientific analysis of the criteria of choosing a supplier for “3PL” service, the calculations in MS Excel are carried out, the comparison is made by ranking method, the answers to the questionnaire are analyzed in order to base the hypothesis. AT the end, the conclusions are made. The final result of the master thesis is a model designed and based on the analysis and criteria chosen by expert on “3PL” services that work for the improvement