Sparno pasipriešinimo koeficiento matavimo sistemos tikslumo ir jo padidinimo galimybių tyrimas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe atliekamas sparno pjūvio pasipriešinimo koeficiento matavimo sistemos tyrimas. Pirmojoje dalyje apžvelgiami pagrindiniai sparno aerodinamikos dėsniai, pasipriešinimo tipai, jų atsiradimo priežastys. Aptariami ir palyginami matavimo metodai bei kiekvieno privalumai ir trūkumai. Antrojoje dalyje analizuojami pirmosios versijos sistemos trūkumai, randami paklaidų šaltiniai bei dydžiai. Trečiojoje dalyje projektuojama antrosios versijos sistema, pasirenkama elementinė bazė, sudaromos elektrinės principinės schemos bei spausdintinės plokštės brėžiniai. Nustatomas paklaidų sumažėjimo dydis. In final master thesis analysis of accuracy of a wing drag coefficient measuring system was made. Main wing aerodynamic laws, drag standards and their origin, pros and cons of different measuring methods are reviewed in the first part. In the second part first system version is analyzed, error sizes and sources are calculated. Designing of the second system version is reviewed in the third part.