Eksperimentinis automobilio masės centro padėties ir jo įtakos automobilio dinamikai tyrimas
Abstract
Baigiamajame darbe atliekamas eksperimentinis pasirinkto automobilio masės centro padėties nustatymas keliais skirtingais metodais, esant tuščiam ir pakrautam automobiliui. Atliekami masės centro padėties skaičiavimai, įvertinant automobilio pakėlimo aukštį ir kampą, tyrimui pasirinktą metodą, masės pokytį ir kitus veiksnius. Taip pat atliekami teoriniai automobilio statinio ir dinaminio stovumo skaičiavimai. Sukuriamas programinis automobilio dinaminio stovumo modelis, priklausomai nuo masės centro padėties. Automobilio masės centro įtaka dinamikai įvertinama, atlikus eksperimentinį automobilio dinaminio stovumo tyrimą ir jo analizę. In this final paper work performed an experimental vehicle's center of mass positioning in several different methods, estimates of the empty and loaded car. Estimates calculation of the position center of mass, taking into account the height and angle of lift, the investigation method chosen, the change in weight and other factors. Also theoretical vehicle static and dynamic stability calculations estimates. Creates a vehicle dynamic programming model of stability, depending on the situation in the center of mass. Car's center of mass influence for the dynamics clarified during an experimental vehicle dynamic stability study and analysis.