Inovacijos plėtojant sporto ir sveikatingumo paslaugas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos inovacijos skirtos plėtoti sporto ir sveikatingumo paslaugas, šiuolaikinės socialinės ir ekonominės problemos egzistuojančios sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančių įmonių sektoriuje Lietuvoje, jų sprendimo galimybės. Darbe pateikiama mokslinė inovacijų samprata, išskiriant paslaugų inovacijas ir jų diegimo būtinumą, kaip priemonę visuomenės sveikatinimo didinimui ir sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančių įmonių paslaugų kokybės tobulinimui; inovacinės veiklos ypatumai paslaugose; lyginimos produkto ir paslaugų inovacijos. Remiantis teorinių šaltinių analize pateikiami šiuolaikiniai požiūriai į marketingą, vartotojo elgseną, veiksnius įtakojančius pirkimo, paslaugos naudojimo procesą. Darbe pateikiami autorės atliktų šių empirinių tyrimų: sportuojančių asmenų duomenų lyginamosios analizės Baltijos šalių ir Europos Sąjungos kontekste, Kūno kultūros ir sporto departamento atliktų tyrimų rezultatų lyginamosios analizės, Lietuvos sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančių įmonių (sporto ir sveikatingumo klubų kaip tipinių sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančių įmonių) anketinės apklausos, inovacijoms plėtojant sporto ir sveikatingumo paslaugas skirtos atvejo analizės ir sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančių įmonių SSGG ir PEST analizių, rezultatai ir jų interpretacija. Baigiamajame darbe nagrinėjama inovacijų reikšmė ir būtinumas sporto ir sveikatingumo paslaugų tiekimui, tobulinimui ir plėtojimui. Remiantis atliktais tyrimais, pateikiamas perspektyvus sporto ir sveikatingumo klubų veiklos inovacijų modelis ir pasiūlymai. Darbą sudaro 4 dalys: įvadas, probleminė dalis, teorinė studija, skirta inovacijoms ir jų aktyvinimui plėtojant sporto ir sveikatingumo paslaugas, tiriamoji dalis, autorės siūlomas naujų paslaugų modelis taikytinas sporto ir sveikatingumo paslaugas teikiančiose įmonėse, išvados ir pasiūlymai, literatūros ir šaltinių sąrašas. Darbo apimtis – 104 p. teksto be priedų, 21 lentelė, 40 pav., 82 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The master thesis analyzes innovations for the development of sports and wellness facilities, contemporary social and economic problems of the providers of existing sports and wellness sector service in Lithuania, possibilities of these problems solution. The paper presents the scientific conception of innovation , highlighting innovations in service and their implementation necessity , as a mean of improving public health and sports and wellness service companies to improve service quality, innovative performance features in services , according to different authors a comparison of product and service innovation is considered. Based on the theoretical analysis of the sources of contemporary approaches to marketing, consumer behavior, factors influencing the purchasing process of the service is presented. The paper presents the results and their interpretation of these author's empirical researches: comparative analysis of sportspeople data of the Baltic countries and the European Union, comparative analysis of the results of Physical Education and Sports Department studies, questionnaire of the Lithuanian sport and wellness services companies (sport and wellness clubs like the typical sport and wellness companies), SWOT and PEST analyses. The thesis examines the importance of innovation and the need of it improvement and development for sport and wellness services. According to the studies, the model for the companies of sport and wellness services is given. Structure: introduction, examination of the problems, theoretical study of the innovation and the activation development in sport and wellness services, research, the author proposed a new service model applied sport and wellness services undertakings , conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 104 p. text without appendixes, 40 pictures, 21 tables, 82 bibliographical entries. Appendixes included.