International Business Models Transfer to Higher Education Management
Santrauka
The subject of the thesis is internationalisation of higher education and business models transfer to transnational education activities. The contemporary practices in international higher education were analysed, relevant theories were studied to analyse the theoretical links between international education and business models. Statistical data analysis performed illustrated the growing student number as TNE consumers globally. International education market value growth showed the significance of transnational education and its activities to the national and global economy. Expert surveys on networking and branch campus practices provided with valuable data on the respective market entry modes, illustrated global trends and helped to elaborate recommendations for the latecomer HEIs. The case study of existing practices of HEIs offshoring their services abroad were performed using the on-line questionnaire and picking 7 cases for analysis. The synthesis of recent practices of HEIs, theory analysis and empirical research results provided with the grounding for foreign market entry model for latecomer HEIs. Structure: introduction, problematical, theoretical, research and solution parts, conclusions, references. Thesis consists of: 92 p. of text without appendixes, 26 figures, 7 tables, 113 bibliographical entries. 5 appendixes are included. Baigiamajame magistro darbe analizuojami aukštojo mokslo internacionalizavimo ypatumai ir tarptautinio verslo modelių perkeliamumas į tarptautinių švietimo paslaugų vadybą. Darbe buvo analizuojamos šiuolaikinės aukštojo mokslo internacionalizavimo praktikos, aktualios verslo ir aukštojo mokslo teorijos, analizuojami teoriniai ryšiai tarp aukštojo mokslo ir verslo modelių. Atlikta statistinių duomenų analizė parodė augantį studentų kaip tarptautinių švietimo paslaugų vartotojų skaičių pasaulyje. Tarptautinio švietimo rinkos augimas iliustruoja tarptautinių švietimo paslaugų svarbą nacionalinei ir pasaulio ekonomikai. Ekspertų apklausos tinklaveikos ir universitetų padalinių užsienyje tema suteikė vertingos informacijos dėl įėjimo į rinką būdų, iliustravo pasaulio tendencijas ir padėjo suformuoti rekomendacijas universitetams įėjusiems į švietimo rinką vėliau nei jų konkurentai. Naudojant ekspertų apklausą buvo atlikta 7 egzistuojančių užsienio padalinių steigimo atvejų analizė. Šiuolaikinių tarptautinio aukštojo mokslo praktikų, teorijų analizės ir empirinių tyrimų rezultatų sintezė suteikė pagrindą įėjimo į užsienio rinką modelio universitetams formavimui. Darbą sudaro įvadas, 4 pagrindinės dalys (aktualumas, teorinė, projektinė ir sprendimų) išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis 92 p. be priedų teksto, 26 pav., 7 lent., 113 bibliografiniai šaltinių. Atskirai pridedami 5 darbo priedai.