Pieno ir jo produktų gamybos sektoriaus verslo vertės vertinimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjami pagrindiniai verslo vertės nustatymo metodai, taikytini tiek teorijoje, tiek praktikoje, aptariami verslo vertės metodų privalumai ir trūkumai, jų taikymo problemos ir daromos klaidos. Įvertinant visus siūlomų metodų privalumus ir trūkumus ir atsižvelgiant į įmonės AB „Pieno žvaigždės“ niuansus, parenkami tinkamiausi vertinimo metodai įmonės AB „Pieno žvaigždės“ vertei nustatyti. Atlikta AB „Pieno žvaigždės“ finansinės veiklos analizė: aptarta įmonės veikla, išanalizuota išorės ir vidaus aplinka, atlikti finansinės analizės skaičiavimai. Pritaikant diskontuotų pinigų srautų bei ekonominės pridėtinės vertės metodus, nustatyta įmonės AB „Pieno žvaigždės“ verslo vertė. Galiausiai pateikiamos apibendrinamosios išvados. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, teorinė dalis, AB „Pieno žvaigždės“ finansinė analizė, įmonės vertės nustatymas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 73 p. teksto be priedų, 5 pav., 20 lent., 57 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The final master thesis deals with the main business value assessment methods, which are used both theoretically and practically; discusses strengths and weaknesses of the value assessment methods, and their application issues and mistakes. The most appropriate value assessment methods for AB „Pieno žvaigždės‟ were selected taking into account all strengths and weaknesses of the proposed methods and aspects of AB „Pieno žvaigždės‟. The company‟s financial analysis was performed, including the discussion of the company's activities, the analysis of external and internal environment, and the identification of financial analyze ratios. The business value of AB „Pieno žvaigždės‟ was identified by applying two methods, i.e. the discounted cash flows and the economic value added method. Finally, comprehensive findings were presented. The master thesis consists of six parts: introduction, theory, financial analysis of AB „Pieno žvaigždės‟, business value assessment, conclusions and references. The length of the master thesis: 73 pages of the text without appendices, 5 pictures, 20 tables, and 57 references. Appendices are included separately.