Automobilio rato sąveikos su kelio danga gerinimas įrengiant jos šiurkštų paviršiaus apdarą
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama automobilio rato sąveika su sausa, šlapia ir apledėjusia kelio danga bei nustatomi būdai šiai sąveikai gerinti. Išanalizuoti ir įvertinti kompleksinės sistemos automobilis-kelias tarpusavio ryšiai. Aptartos užsienio šalių tyrėjų patirtys šioje srityje. Išnagrinėti pagrindiniai principai, kuriais remiantis nustatomas rato sukibimo koefcientas su skirtingos būklės šlapia asfaltbetonio danga. Pateikti sukibimo koeficiento matavimų duomenys ir atlikti statistiniai skaičiavimai, parodantys naujų arba įrengtu paviršiaus apdaru Lietuvos magistralinių, krašto ir rajoninių kelių būklę ir tinkamumą eksploatuoti. Įšnagrinėjus teorinius ir praktinius automobilio rato sąveikos su kelio danga gerinimo būdus pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir siūlymai, kuriuos taikant galima pagerinti automobilio rato padangos ir dangos tarpusavio sukibimą laiduojantį saugų ir komfortišką važiavimą. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, mokslo darbų analizė, automobilio rato sąveikos su kelio danga mechaniniai ir reologiniai teoriniai tyrimai, asmeniškai gautų, susistemintų ir apdorotų eksperimentinių duomenų analizė, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 88 p. be priedų, 49 iliustr., 19 lent., 34 bibliografinis šaltinis. Atskirai pridedami darbo priedai. In the Final Master‘s Thesis, the interaction of a vehicle‘s wheel with a dry, wet and iced pavement is discussed upon and the ways of its improvement are established. The interlinks of the complex system vehicle-road were analyzed and assessed. The experience of researchers of foreign states in this sphere was discussed upon as well. The key principles used as a base for establishing the coefficient of cohesion of the wheel with wet asphalt-concrete pavement upon different states were discussed upon. The data on measuring the cohesion coefficient were provided and the statistical calculations showing the condition of new highways, peripheral and regional roads of Lithuania and the ones with coated surface as well their fitness for exploitation were performed. After the analyzing the theoretical and practical ways of improvement of the interaction of a vehicle‘s wheel with the pavement, the conclusions and proposals on improvement of cohesion of the tyre of the vehicle with the pavement to ensure safe and comfortable driving. The Thesis includes 6 parts: the Introduction, the analysis of scientific references, the mechanical and rheological theoretical investigation on the interaction of a vehicle‘s wheel with the pavement, the analysis of the personally obtained, systematizes and processed experimental data, the conclusions and proposals, the list of references. The volume of the Thesis is 88 pages without annexes, 49 figures, 19 tables, and 34 references. The annexes are enclosed.