Intelektinių transporto sistemų poveikio eismo saugumui vertinimas ir jų diegimo Lietuvos automobilių keliuose galimybių analizė
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe siekiama nustatyti, kurios intelektinės transporto sistemos (ITS) labiausiai teigiamai veikia eismo saugumą automobilių keliuose. Šiam tikslui pasiekti darbe analizuojama esama eismo saugumo situacija Lietuvoje, apžvelgiamos ITS, taikomos užsienio šalyse ir Lietuvoje, tarpusavyje lyginamas jų poveikis atskiriems eismo saugumo rodikliams. Siekiant gauti tikslesnius vertinimo rezultatus atliekamas ITS poveikio eismo saugumui tyrimas apklausiant šios srities ekspertus. Tyrimo rezultatai apdoroti analitinio hierarchinio proceso (AHP) metodu. Išrinkus ITS, kurios labiausiai teigiamai veikia eismo saugumą, pateikiamos rekomendacijos dėl jų diegimo Lietuvos automobilių keliuose. Apskaičiuojamas ekonominis efektas įdiegus rekomenduojamas sistemas. Baigiamąjį magistro darbą sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios darbo išvados bei 2 priedai. Darbo apimtis 125 puslapiai, 50 paveikslėlių ir 18 lentelių. Rašant baigiamąjį magistro darbą panaudotas 91 literatūros šaltinis. The aim of the Master Thesis is to determine which intelligent transport systems are the most common to reduce accidents on the roads. To achieve this aim, the work provides an analysis of traffic safety on Lithuania roads and an overview of the ITS in the foreign countries, and Lithuania. ITS were compared with each other by their effect on individual safety performance. In order to get more accurate results of the evaluation of ITS impact on traffic safety, a research of experts’ interview was carried out. The expert questionnaire was created and results were evaluated by the method of Analytic Hierarchy Process (AHP). The recommendations of ITS implementation on Lithuanian roads were proposed. The economic effect of the introduction of the recommended systems was calculated. The Master Thesis consists of an introduction, four chapters, conclusions, and 2 appendices. It includes 125 pages, 50 images and 18 tables. 91 references were used.