Neskėtriojo dviejų tarpatramių kabamojo tilto elgsenos analizė
Santrauka
Šiuolaikinių tiltų įstabios architektūrinės formos ir tiltų statybos vietos ne visada leidžia pritaikyti dažniausiai naudojamas konstrukcines schemas. Todėl inžinieriams tenka pasinaudoti retesniais, mažiau tyrinėtais tiltų konstrukciniais variantais. Pastaruoju metu pasaulyje, ypač Kinijoje, vėl pradėta naudoti kabamųjų tiltų atmaina – neskėtrieji kabamieji tiltai. Išaugęs tokių tiltų poreikis reikalauja išsamios neskėtriojo kabamojo tilto elgsenos ypatumų analizės. Nuodugniam šios konstrukcinės schemos analizės atlikimui suformuluojamas darbo tikslas – išnagrinėti neskėtriųjų tiltų pradinės analizės metodus, įvairių variantų vienpilonių neskėtriųjų tiltų elgseną veikiant statinei apkrovai. Šiam tikslui pasiekti keliami tokie uždaviniai: 1. Apžvelgti kabamųjų tiltų konstrukcijas, jų projektavimo bei elgsenos ypatumus. 2. Išanalizuoti kabamųjų tiltų analizės metodus, išskiriant neskėtriųjų tiltų skaičiavimo ypatumus. 3. Išanalizuoti vienpilonių neskėtriųjų plieno tiltų elgseną, veikiant simetrinei ir asimetrinei apkrovoms. 4. Kabamojo tilto pradinei formai stabilizuoti pritaikyti baigtinio lenkiamojo standžio elementus. 5. Parinkti neskėtriojo tilto racionalius komponuojamuosius parametrus ir įvertinti neskėtriųjų kabamųjų tiltų panaudojimo galimybes. Darbe taikomas kompiuterinis modeliavimas baigtinių elementų metodu, naudojantis MIDAS Civil programa. Apžvelgiami gauti rezultatai ir pateikiamos išvados bei pasiūlymai. Wonderful shapes of modern bridges, especially pedestrian, and their construction sites not always let to adapt usual bridge structure. That’s why engineers have to use unusual and less researched structures. Recently in the world, especially in China, other suspended structure is being used – self-anchored suspension bridges. Recently grown popularity of these bridges requires comprehensive self-anchored bridge behavioral analysis. For an extensive analysis accomplishment the objective is stated – to examine initial analysis methods of self-anchored suspension bridges, behavior of various two-span self-anchored bridges subjected to static loading. To achieve this objective, following tasks are raised: 1. Review suspension bridge structures, their analysis and design peculiarities. 2. Analyze calculation methods of suspension bridges, including peculiarities of self-anchored bridge design. 3. Analyze behavior of steel two-span self-anchored suspension bridge subjected to symmetrical and asymmetrical loading. 4. Apply finite bending stiffness elements for main cables to stabilize primer shape. 5. Evaluate self-anchored suspension bridge technical-economic performance. Computer-aided design using finite element program MIDAS Civil is applied in this research. An overview of the results with conclusions and recommendations are presented.