The integration of corporate social responsibility into corporate strategy
Santrauka
In this master thesis is going to be considered how the CSR is implemented into company’s activities and strategy as well the benefits of CSR for companies, employees, clients and partners are analyzed. The center of attention is on the CSR integration. There are numerous studies emphasize on the antecedents and post internationalization behavior while there is not much study to indicate the actual mechanism of CSR integration into company’s strategy. To gather data for the research analysis were chosen sources as primary and secondary data. Primary data: the information that was gathered in the research are based on individually responds. The interviews were got from respondents by emails one on one. Secondary data: The information was collected from web sources about CSR situation in selected countries. In the end of this thesis there are given suggestions in order to increase efficiency of CSR implementation into corporate strategy. Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama kaip Socialinė Atsakomybė (CSR) yra diegiama į įmonės strategiją. Taip pat yra aptariama, kokius privalumus CSR suteikia įmonėms, jos darbuotojams, klientams bei partneriams. Dėmesio centre yra CSR diegimas į įmonės strategiją. Yra atlikta daug tyrimų, tačiau nėra apibrėžto aiškaus mechanizmo, kaip CSR integruoti į įmonės strategiją. Atliekant tyrimą buvo naudojama pirminiai bei antriniai duomenys. Pirminiai duomenys sudaro CSR specialistų iš skirtingų pasaulio valstybių atsakymai į klausimyną apie CSR diegimą į įmonės strategiją. Antriniai duomenys buvo surinkti interneto naršyklėje, apie pasirinktų 8 pasaulio valstybių pasiekimus CSR integracijos į verslą srityje.