Žmogaus kaulų trauminių lūžių osteosintezės metodų patikros mechatroninio stendo sukūrimas ir dinaminių charakteristikų tyrimas
Abstract
Magistro baigiamajame darbe atlikti žmogaus kaulų trauminių lūžių osteosintezės metodų patikros mechatroninio stendo teoriniai ir eksperimentiniai dinaminiai tyrimai. Teorinių tyrimų metu buvo išanalizuotas erdvinis stendo modelis. Šis modelis buvo naudojamas analitinės modalinės analizės metu ir ieškant teorinio sistemos atsako į smūgį. Teoriniams tyrimams atlikti, pagal sistemos dinaminį modelį ir jį aprašančias lygtis, buvo sudaryta blokinė skaičiavimo diagrama. Remiantis teoriškai nustatytais dinaminiais parametrais, eksperimentiniam tyrimui buvo suprojektuotas ir pagamintas tyrimų stendas, sudaryta eksperimento metodika ir parinkta įranga. Eksperimento metu buvo fiksuojamas virpesių kitimas, keičiant variklio padėtį, nustatytos svarbiausios dinaminės charakteristikos. Tiriama problema nėra hipotetinė, tai realiai vykdomų tyrimų, bendradarbiaujant su medikais, sudedamoji dalis. Baigiamąjį darbą sudaro 7 dalys: įvadas, medicininiai kaulų tyrimų stendai, priimtų techninių sprendimų pagrindimas, teoriniai ir eksperimentiniai tyrimai, tyrimo duomenų analizė, išvados ir rekomendacijos, literatūra. Darbo apimtis – 69 puslapiai teksto, 60 iliustracijų, 6 lentelės, 44 bibliografiniai šaltiniai. Priedai pateikiami atskirai. The mechatronic work bench of traumatic human skeleton bone fractures applying osteosynthesis methods theoretical and experimental dynamic characteristics definitions are submitted in the final thesis for the master’s degree. Three-dimensional model of the stand has been designed and analysed for theoretical studies. This model has been used for analytical modal analysis and to find the theoretical system response to the shock. For the theoretical studies calculation block diagram has been formed by means of the system dynamic model and its corresponding equations. According to theoretical dynamical parameters the stand has been constructed, the experimental methodology created and the equipment selected in order to do the experiment. During the experiment changes of the vibrations has been recorded while changing the engine position and the main dynamic characteristics have been investigated. The investigated problem is not hypothetical, it is actually an integral part of ongoing research in collaboration with medics. The final thesis for the master’s degree consists of seven parts: introduction, medical bone-stands, substantiation of adopted technical choices, theoretical and experimental research, data analysis, conclusions with suggestions and references. Scope of work: 69 pages of the text, 60 pictures, 6 tables, 44 bibliographical entries. Appendixes are included.