Show simple item record

dc.contributor.authorDzedzickas, Andrius
dc.date.accessioned2023-09-18T09:01:46Z
dc.date.available2023-09-18T09:01:46Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109541
dc.description.abstractNagrinėjamos pramoninės avarijos, kurių metu įvyksta dujinių geležinkelio cisternų sprogimai. Jie yra vadinami besiplečiančių verdančio skysčio garų sprogimais, o techninėje literatūroje dažniausiai vartojama angliška santrumpa BLEVE. Detaliai aprašytos penkios kelių ir geležinkelių avarijos, kurių metu įvyko cisternų sprogimai BLEVE būdu. Detaliai išnagrinėta, kaip vertinti šiluminę tokio sprogimo metu susidarančio ugnies kamuolio spinduliuotę. Išanalizuotas ir programiškai realizuotas matematinis modelis, leidžiantis vertinti šiluminį cisternos sprogimo poveikį pasirinktame taške. Modelis pritaikytas tiriant naftos rafinerijos teritorijos pažeidžiamumą, esant šiluminiam cisternos BLEVE poveikiui. Atliktas rafinerijos zonavimas pagal charakteringų šiluminės spinduliuotės pažaidų laipsnius. Nustatyta, kokie stacionarios rafinerijos dujų parko technologinės įrangos komponentai pirmiausiai nukentės nuo šio poveikio. Trumpai aptarta, kokios yra galimybės gaisrinės saugos priemonėmis užkirsti procesą, kuris gali eskaluotis į dujinės cisternos sprogimą BLEVE būdu. Ilit
dc.description.abstractIndustrial accidents occurring as explosions of railway tank cars used for shipping liquefied gases are analysed. These accidents are known as boiling liquid expanding vapour explosions and are often abbreviated as BLEVEs. Five accidents on road and rail which escalated into BLEVES of road and railway tanks are studied. Assessment of thermal radiation emitted by a BLEVE fireball is considered in detail. A mathematical modell allowing to assess thermal radiation in a given point is analysed and implemented in a computer code. The model is applied to assessing the vulnerability of an oil refinery to thermal effect of BLEVE. Zones with characteristic magnitudes of thermal damage are identified in the territory of the refinery. It is identified which components of the stationary gas processing equipment in the refinery are most vulnerable to the thermal radiation. A brief discussion is provided on the possibility to stop the accident which can escalated into a BLEVE of a railway tank car.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent92 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsNeprieinamas
dc.titleDujinių cisternų avarijų metu susidarančio šiluminio poveikio keliamų pažaidų vertinimas
dc.title.alternativeAssessing the damage due to thermal effect induced during accidents of gas tankers
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltBLEVE
dc.subject.ltdujinių cisternų avarijos
dc.subject.ltcisternų avarijos.
dc.subject.enBLEVE
dc.subject.enrailway tank accidet
dc.subject.entank explosion.
dc.identifier.elaba20023145


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record