Show simple item record

dc.contributor.authorRatkevičius, Tomas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:02:34Z
dc.date.available2023-09-18T09:02:34Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/109690
dc.description.abstractDisertacijoje nagrinėjama užsienio šalyse ir Lietuvoje atliekama kelių priežiūra žiemą, įvertinama su kokiomis problemomis susiduriama. Disertacijoje taip pat nagrinėjamos kelių oro sąlygų informacinės sistemos, naudojamos kelių priežiūroje žiemą, vertinamos naudojamos technologijos ir medžiagos keliams barstyti. Taip pat pateikiama užsienio šalių geroji patirtis – strategijos, taikomi priežiūros lygiai, naujausios technologijos optimizuojant kelių priežiūrą žiemą bei jos pritaikymo Lietuvoje galimybės. Darbe išspręsti pagrindiniai uždaviniai: atlikta užsienio šalių ir Lietuvos mokslo darbų susijusių su automobilių kelių priežiūros žiema analizė. Atlikta Lietuvos klimatinių sąlygų analizė ir nustatyta jos įtaka transporto priemonių eismui žiemą. Išnagrinėtos užsienyje ir Lietuvoje naudojamos technologijos ir atlikti tradicinių chloridų druskų bei alternatyvių joms medžiagų efektyvumo tyrimai. Įvertinus Lietuvos ir užsienio šalių gerąją patirtį, sudarytas modelis automobilių kelių priežiūros žiemą taikomiems lygiams vertinti ir pasiūlyta ekonomiškai pagrįsta priežiūros žiemą strategija Lietuvos valstybinės reikšmės keliams. Disertaciją sudaro įvadas, keturi skyriai, bendrosios išvados, naudotos literatūros ir autoriaus publikacijų disertacijos tema sąrašai ir penki priedai. Įvadiniame skyriuje aptariama tiriamoji problema, darbo aktualumas, aprašomas tyrimų objektas, formuluojamas darbo tikslas bei uždaviniai, aprašoma tyrimų metodika, darbo mokslinis naujumas, darbo rezultatų praktinė reikšmė, ginamieji teiginiai. Įvado pabaigoje pristatomos disertaci-jos tema autoriaus paskelbtos publikacijos ir pranešimai konferencijose bei disertacijos struktūra. Pirmasis skyrius skirtas literatūros analizei. Jame nagrinėjami mokslo darbai skirti kelių priežiūros žiemą kokybei gerinti. Skyriaus pabaigoje formuluojamos išvados ir tikslinami disertacijos uždaviniai. Antrajame skyriuje pateikiami atlikti eksperimentinių ir statistinių tyrimų rezultatai. Nustatomos efektyviausios medžiagos Lietuvos klimatinėms eismo sąlygoms. Trečiajame ir ketvirtajame skyriuose pateiktas teorinis kelių priežiūros žiemą vertinimo modelis ir aprašomi modelio teoriniai įverčiai. Pasiūlyta metodika Lietuvos valstybinės reikšmės automobilių keliuose taikomų priežiūros lygių įvertinimui ir pateiktos rekomendacijos ekonomiškai pagrįstos priežiūros žiemą strategijos parengimui. Disertacijos tema paskelbti septyni straipsniai: du – mokslo žurnaluose, įtrauktuose į Thomson ISI Web of Science sąrašą, du – konferencijų medžiagose, referuotose Thomson ISI duomenų bazėje, du – recenzuojamose tarptautinių konferencijų medžiagose, vienas – kitame recenzuojamame leidinyje. Disertacijos tema perskaityti keturi pranešimai Lietuvos bei kitų šalių konferencijose.lit
dc.description.abstractThe dissertation examines the foreign countries and Lithuania roads main-tenance in winter: what are the problems, how they are solved, how useful is road weather information system for road maintenance during the winter, what techniques and materials are used for salting. Foreign best practices are also provided – strategies, applicable maintenance levels, the latest technology to optimize road maintenance in winter, and its possibilities in Lithuania. Following main tasks are solved in this thesis: analysis of foreign and Lithuanian scientific papers related to winter road maintenance. Also Lithu-anian climatic conditions and its impact on vehicle traffic in winter analysis is made. Lithuanian and foreign technologies are discussed, also traditional and alternative materials efficiency research are made. After evaluation of the best practices of foreign countries, certain methodology to evaluate win-ter maintenance levels was created, and cost-based winter maintenance stra-tegy for Lithuania state roads was proposed. The dissertation consists of an introduction, four chapters, general con-clusions, references and author publications on the dissertation topic and 5 annexes. The introduction reveals the investigated problem, its importance, describing the object of research aim and objectives, and research methodo-logy, scientific novelty, the practical significance of the results, defended statements. The introduction ends in presenting the author’s publications on the subject of the defended dissertation, offering the material of made pre-sentations in conferences and de-fining the structure of the dissertation. Chapter 1 revises used literature. It includes scientific papers of road maintenance in winter to improve the quality analysis results.At the end of the chapter, conclusions are drawn and the tasks for the dissertation are specified. In Chapter 2 the experimental and statistical studies are made. The most effective materials for Lithuanian climatic and road conditions are set. In Chapters 3 and 4 the theoretical winter road maintenance evaluation model is proposed, and theoretical model estimates are described. Methodo-logy for Lithuanian national significance roads supervision levels evalu-ation is proposed. Also recommenda-tions based on cost-winter maintenan-ce strategy improvement are prepared. 7 articles focusing on the subject of the discussed dissertation are pub-lished: two – in periodical scientific journals, included into the list of Thomson ISI Web of Science; other two – in conference materials, refereed by Thomson ISI database; two – in reviewed international conference mat-herial; and one – reviewed in other publications. 4 presentations on the sub-ject have been given in conferences at national and international level.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent162 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttp://dspace.vgtu.lt/handle/1/3123
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:20199815/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:20199815/datastreams/ATTACHMENT_20200689/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:20199815/datastreams/COVER/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:20199815/datastreams/ATTACHMENT_20200691/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:20199815/datastreams/ATTACHMENT_20200692/content
dc.subjectT 000 - Technologijos mokslai / Technological sciences
dc.titleValstybinės reikšmės automobilių kelių priežiūros žiemą optimizavimas
dc.title.alternativeOptimization of road of national significance maintenance in winter
dc.typeDaktaro disertacija / Doctoral dissertation
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertation
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.contributor.facultyAplinkos inžinerijos fakultetas / Faculty of Environmental Engineering
dc.subject.researchfieldT 002 - Statybos inžinerija / Construction and engineering
dc.subject.ltKelių priežiūra žiemą
dc.subject.ltkelių priežiūros lygiai
dc.subject.ltledą tirpdančios cheminės medžiagos
dc.subject.ltkelių priežiūros kokybės vertinimas.
dc.subject.enWinter road maintenance
dc.subject.enwinter road maintenance level of service
dc.subject.endeicing materials
dc.subject.enquality assessment of winter road maintenance.
dc.publisher.nameVilniaus Gedimino technikos universiteto leidykla „Technika“
dc.publisher.cityVilnius
dc.identifier.elaba20199815


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record