Miestų teritorijoje esančių geležinkelių infrastruktūros objektų valdymas panaudojant GIS
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas GIS taikymas miesto teritorijoje esantiems geležinkeliams. Analizuojama geležinkelio ruožo Vilnius – Naujoji Vilnia esama situacija. Tam, kad būtų nustatyta infrastruktūros esama būklė, buvo atlikti šie tyrimai: vizualiai apžiūrėta ir įvertinta ruožo būklė, patikrinta infrastruktūros objektų ir dokumentinių bylų atitiktis, atlikta nagrinėjamame ruože esančių infrastruktūros objektų analizė, nustatyti tam tikrų objektų trūkumai ir nurodyti galimi ištaisymo variantai. Miestų teritorijoje esantiems geležinkelio infrastruktūros objektams sukurta GIS duomenų bazė. GIS duomenų bazės funkcionalumas palygintas su šiuo metu Kauno geležinkelių infrastruktūros filiale naudojama Geosecma. Remiantis gautais rezultatais pateiktos išvados. Darbą sudaro 9 dalys: įvadas, darbo charakteristika, literatūros apžvalga, geležinkelių infrastruktūros objektai ir jų charakteristikos, miestų teritorijoje esančių geležinkelių infrastruktūros objektų geodomenų bazės struktūra, infrastruktūros objektų vaizdavimas panaudojant ArcGIS, Kauno (IF-2) naudojamos Geosecma kompiuterinės programos analizė ir reikiamų poreikių tenkinimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis: 68 p. teksto be priedų, 33 iliustracijos, 20 lentelių, 41 literatūros šaltinis. Thesis examined the application of GIS in urban areas in railways. Analyzes of the railway section Vilnius – Naujoji Vilnia current situation. In order to determine the current state of infrastructure, the following tests were made: visually inspected and evaluated section state, verified by matching infrastructure documents proceedings, conducted in the disputed section of infrastructure analysis to determine deficiencies in certain objects and indicate the possible remedial variants. GIS database was created for railway infrastructure in the territory of cities. GIS database functionality compared with the current Kaunas branch of the railway infrastructure used Geosecma. Based on the results the findings adduced. The work consists of 9 parts: introduction, employment characterization, literature review, railway infrastructure and their characteristics, urban areas, the railway infrastructure geodatabase structure, infrastructure imaging using ArcGIS, Kaunas (IF-2) used a computer program Geosecma analysis of needs and appropriate satisfaction, inference and list of references. Work size - 68 p. without appendixes, 33 figures, 20 tables, 41 references.