Geležinkelio traukos riedmenų naudojimo strategija "Rail Baltica" magistralėje
Abstract
Baigiamajame darbe nagrinėjami šiuo metu AB „Lietuvos geležinkeliai\" kroviniams vežti naudojami traukos riedmenys, analizuojami ir lyginami jų techniniai duomenys, vertinamos jų eksploatavimo sąnaudos. Įvertinus krovinių ir keleivių srautų prognozes tiesiamoje „Rail Baltica\" geležinkelio magistralėje, pasiūlytas traukos riedmenų parinkimo algoritmas. Tyrimo objektas − potencialių „Rail Baltica\" magistralės geležinkelio riedmenų techninis tinkamumas. Atlikti LG turimų prekinių šilumvežių dyzelino normų palyginamieji skaičiavimai. Apskaičiuotas bendras degalų sunaudojimas pagal LG normas, traukiant skirtingų masių prekinius sąstatus įvairiais šilumvežiais ruožu Šeštokai−Kaunas (atstumas 93,76 km). Šilumvežių panaudojimo šioje magistralėje efektyvumas nustatomas trimis daugiakriterinio įvertinimo metodais: vietų sumos metodu, rodiklių įverčio metodu ir geometrinio vidurkio metodu. Šilumvežiai vertinami techniniais, ekonominiais ir ekologiniais aspektais. Keičiant kriterijų svarbos koeficientų reikšmes, nustatyti skirtingi riedmenų panaudojimo efektyvumo rezultatai. Baigiamąjį darbą sudaro 3 pagrindinės dalys, išvados, siūlymai bei literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 90 p. teksto be priedų, 25 iliustr., 42 lentelės, 15 literatūros šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. The research is is currently JSC „Lithuanian Railways\" freight locomotives are used, analyzed and compared their characteristics, are evaluated for their operating costs. The assessment of the freight and passenger flow forecasts constructed „Rail Baltica\" highway, the proposed diesel locomotives selection algorithm. Make available the LG brand diesel locomotives comparative rate calculations. The estimated combined fuel consumption rates according to LG, pulling freight trains of different weights in different locomotives Šeštokai−Kaunas (distance 93.76 km). Locomotives used in highway efficiency is determined by three multicriteria evaluation methods: Sum of Ratings method, Simple Additive Weighting method and the Geometrical Means method. Locomotives are valued by technical, economic and ecological aspects. Changing the criteria for critical values of the coefficients, with different rolling−stocks operation efficiency results . The final work of 3 basic parts, conclusions, suggestions and references. The scope of the work to 90 p. text without appendixes, 25 pictures, 42 tables, 15 bibliographical entries. Separately, the appendexes.