Eismo įvykių, naudojant fotogrametrinius metodus, registravimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe išnagrinėti antžeminės fotogrametrijos taikymo principai. Remiantis užsienio patirtimi, pateikta artimų nuotolių fotogrametrijos taikymo eismo įvykiams registruoti, metodika. Išnagrinėta šiam tikslui daugelyje šalių (JAV, Australijoje, Indonezijoje ir kt.) naudojamos specializuotos, profesionalios ir populiariausios programinės sistemos iWitness taikymo ypatumai, duomenų parengimo metodika ir rezultatų tikslumas. Darbe pateikta – eksperimentinio objekto – eismo įvykio fotografavimo metodika ir apdorojimo rezultatai. Fotografavimas atliktas dvejomis skaitmeninėmis fotokameromis: Cannon EOS 550D bei Olympus X-960. Eismo įvykio fotografiniai vaizdai apdoroti dvejomis skaitmeninės fotogrametrijos programinėmis sistemomis: LISA BASIC ir PICTRAN-D. Sukurti eismo įvykio situacijos skaitmeniniai modeliai ir rezultatai grafiškai atvaizduoti 2D plane. Fotogrametriniais metodais nustatytos sukurtojo modelio objektų koordinatės ir atlikta palyginamoji tikslumo analizė. Atlikus eksperimentinius tyrimus pateikti pasiūlymai ir rekomendacijos eismo įvykių situacijoms registruoti, taikant artimų nuotolių fotogrametrijos metodus. This master thesis analyzes principles of terrestrial photogrammetry application. Based on the foreignexp erience was presented the methodology of close-range photogrammetry application for registration of traffic accidents. There were analyzed features of using specialized, professional and popular in many countries (USA, Australia, Indonesia etc.) software iWitness, described methodology of data collection and precision of the results. The paper presents experimental object – methodology of accident photography and processing results. Photography was accomplished in two digital cameras: Cannon EOS 550D and Olympus X-960. Photographic images of an accident processed with two digital photogrammetric systems: LISA BASIC and PICTRAN-D. Digital models of the accident situation were created and results graphically presented in 2D plan. Coordinates of created model objects were found by using photogrammetric methods also was conducted comparative analysis of the accuracy. After implementation of experimental researches there were presented suggestions and recommendations for registration of accident situations by applying the close-range photogrammetry techniques.