Mokamų stovėjimo vietų Vilniuje panaudojimo analizė ir plėtra
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos Vilniaus miesto mokamų stovėjimo vietų vadybos optimizavimo kryptys, naujų technologijų diegimo būtinumas bei sėkmingiausių užsienio šalių strategijų pritaikymo galimybės šioje srityje. Išnagrinėta mokamų stovėjimo vietų esama būklė, aprašyti veiksniai, darantys įtaką vairuotojų pasirinkimui jiems renkantis stovėjimo vietas, nustatyti dėsningumai vairuotojams mokant trumposiomis mobiliojo ryšio žinutėmis bei rinkliavą mokant į mokėjimo automatus. Darbe buvo analizuojami užsienio šalių teisės aktai, reglamentuojantys maksimalius stovėjimo vietų pasiūlos rodiklius, bei įvardytos grėsmės, kylančios vykdant minimalaus stovėjimo vietų skaičiaus politiką ir taip didinant stovėjimo vietų pasiūlą ir neefektingai naudojant susisiekimo infrastruktūros plotą. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius mokamų stovėjimo vietų vadybos optimizavimo aspektus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir pasiūlymai. Darbą sudaro 4 dalys: įvadas, esamos būklės analizė, pažangiausios užsienio šalių vadybos strategijos, mokamų automobilių stovėjimo vietų tyrimas, mokamų automobilių stovėjimo vietų optimizavimo politika, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 88 p. teksto be priedų, 41 iliustr., 17 lent., 34 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai prided This master thesis analyzes the optimization trends of Vilnius city paid parking management, the importance of new technologies and the possibilities to use successful strategines from foreign countries practice in this area. The work examines the existing condition of paid parking spaces, describes the main factors that influence drivers while making choice of parking places, establishes the patterns of drivers paying via mobile phone messaging, and toll payment on the payment machines. The work also analyzes the laws of foreign countries that regulate the supply characteristics of maximum parking and identifies the threats coming from the minimum number of parking spaces policy and thereby increasing the parking supply and inefficient use of transport infrastructure in the area. After presenting the theoretical and practical aspects of paid parking management optimization the final conclusions and recommendations of this master thesis are listed. The work consists of four parts: introduction, analysis of the current state, strategies of advanced foreign countries management, the survey about paid parking, the policy of paid parking places optimization, conclusions, references. Scope of work – 88 text pages, 41 illustration, 17 tables, 34 references and appendixes.