Nekilnojamojo turto reklamos modelis Lietuvoje
Santrauka
Nuo 2000 m. ekonominio aktyvumo periodu Lietuvos nekilnojamojo turto rinka sparčiai augo, aktyviai buvo vykdomi nauji statybos projektai, renovacijos programos, senos statybos nekilnojamasis turtas įgavo pardavimo pagreitį, vis daugiau žmonių investavo lėšas į nuosavo nekilnojamojo turto statybą, klestėjo žemės pardavimas ir gauta nauda buvo patenkinti tiek pardavėjai, tiek pirkėjai. Šiuo laikotarpiu nekilnojamojo turto objektų reklama dažniausiai buvo pateikiama vartotojui vienodai (skelbimai spaudoje, reklama interneto svetainėse, informacinės skrajutės su nekilnojamojo turto agentų kontaktine informacija ir kt.), tačiau po kelerių metų – ekonominės recesijos periodas dar kartą pabrėžė, kad už kiekvieną pirkėją reikia kovoti, kiekvieną objektą reikia patekti taip, kad noras jį įsigyti būtų didesnis nei planuojamas į jį investavimas. Pirmoje darbo dalyje yra analizuojamas nekilnojamasis turtas kaip prekė, nekilnojamojo turto agento darbo specifika, nekilnojamojo turto rinkodara ir reklama kaip rinkodaros sudedamoji dalis, jos organizavimo eiga ir reklaminės žinutės kūrimo procesas. Antroje dalyje pateikta Lietuvos gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto rinkos analizė bei lyginamos šalies ir užsienio valstybių nekilnojamojo turto objektų, įmonių reklamos pavyzdžiai. Trečioje dalyje pateiktos anketinės apklausos išvados, pasiūlytas ir aprašytas gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto reklamos modelis Lietuvai. Darbo pabaigoje pateiktas literatūros sąrašas, tyrimų išvados ir pasiūlytas gyvenamosios paskirties nekilnojamojo turto reklamos modelis Lietuvai. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, 3 skyriai, išvados ir siūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 80 p. teksto be priedų, 65 pav., 20 lent., 81 bibliografinių šaltinių. Pridedami darbo priedai. From year 2000, during the period of economic growth, the real estate market has been rapidly expanding; new construction projects and renovation programmes were actively implemented, while sale of already existing real estate objects have risen exponentially. A rising number of individuals choose to invest their funds into construction of real estate objects for personal use, the market of land/territory trading has expanded and transactions benefited both the buyer and the seller. During this period advertising of real estate objects was realised using one set of similar channels (press advertising, internet advertising, leaflets with contact information of real estate agents and others), however the start of the economic recession has once more emphasised the need to fight for each customer, the need to present each object in the way that the desire to – purchase it would be larger than the planned investment for the same object. The first chapter of this thesis presents the analysis of the real estate object as a product, particularity of the work of a real estate agent, marketing of real estate and advertising as a part of the marketing mix, organisation of advertising and the process of creation the advertising message. The second chapter of the thesis presents the analysis of Lithuanian residential real estate market and a comparison of advertising campaigns used in the sector of real estate in Lithuania and foreign countries. The third chapter presents the conclusions and suggestions based on the conducted survey. A model for the advertising of residential real estate objects is proposed and described. The thesis consists of literature analysis, conclusions bases on research and a proposed model for the advertising of residential real estate objects for the Lithuanian real estate market. The thesis contains five parts: introduction, 3 chapters, conclusions and suggestions, list of references. Thesis volume – 80 p. text without annexes, 65 illustrations, 20 tables, 81 reference. Annexes are included.