Susmulkintų naudotų padangų panaudojimas triukšmo slopinimo konstrukcijose
Santrauka
Baigiamojo magistro darbo pagrindinis tikslas yra įvertinti susmulkintų naudotų padangų panaudojimo triukšmo slopinimo konstrukcijose galimybes bei šių konstrukcijų efektyvumą sulaikant triukšmą. Eksperimentiniai tyrimai atlikti statybinių medžiagų ir iš jų gaminamų konstrukcijų akustinėms savybėms tirti skirtoje triukšmo slopinimo kameroje. Tirtas susmulkintų naudotų padangų skirtingų frakcijų triukšmo slopinimo efektyvumas, naudojant pastovaus triukšmo garsiakalbių šaltinį „Bruel&Kjaer“. Tyrimams naudotos trys skirtingo dydžio susmulkintų naudotų padangų frakcijos: I frakcija, kurios dydis yra 0,5–1 mm, II frakcija – 4 mm, III frakcija – 6 mm. Susmulkintų naudotų padangų frakcijos buvo supiltos į skirtingo storio (50 mm, 100 mm, 150 mm ir 200 mm) eksperimentinių bandinių konstrukcijas. Taip pat atliktas modeliavimas su triukšmo sklaidos modeliavimo programa „CadnaA“. Sumodeliuotos triukšmo slopinimo sienelės, pagamintos iš skirtingų medžiagų, konkrečioje gyvenamojoje teritorijoje. Palygintas skirtingų triukšmo slopinimo sienelių efektyvumas triukšmo sulaikymui. Darbą sudaro 4 dalys: Įvadas; Naudotos padangos ir jų tvarkymo galimybės; Susmulkintų naudotų padangų panaudojimo triukšmo slopinimo konstrukcijose tyrimų metodika; Tyrimų rezultatai ir jų analizė; Transporto triukšmo modeliavimas; Bendrosios išvados; Rekomendacijos; Naudota literatūra. Darbo apimtis – 91 p. teksto be priedų, 36 iliustr., 8 lent., 71 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. The aim of this final master thesis is to evaluate possibility and efficiency of chipped scrap tyre rubber appliance in noise-suppression constructions. Experimental research was made in noise-suppression chamber which is used for acoustic properties analysis of building materials and constructions made from these materials. Noise-suppression efficiency of different sized scrap rubber analysis was made using source of constant noise level from loudspeakers “Bruel&Kjaer”. Three different sizes (fractions) of crumb tyres were used: fraction I with size of 0.5–1.0 mm, fraction II with size of 4.0 mm, fraction III with size of 6.0 mm. Scrap-tyre crumb rubber was placed into the samples of experimental structures of different thickness (50 mm, 100 mm, 150 mm and 200 mm). Also, modelling was made using a noise dispersion modelling program “CadnaA”. Noise-suppression barriers from different materials were modelled in particular urban territory. The efficiency of different noise-suppression barriers was compared. Structure: introduction, four parts (Used tyres and their recycling possibilities, The research method of chipped scrap tyre rubber appliance in noise-suppression constructions, Results and analysis of the research, Transport noise modelling), general conclusion, recommendations and references. Thesis consist of: 91 p. text without appendixes, 36 pictures, 8 tables, 71 bibliographical entries. Appendixes included.