Kombinuotųjų vežimų sąveikos Lietuvoje efektyvumo gerinimo tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas kombinuotųjų vežimų sąveikos Lietuvo efektyvumo gerinimas. Darbe atliekama literatūros analizė, kurioje aptariama: kombinuoti vežimai ir jų koncepcija, transportavimo procesas ir galimi modeliai, kombinuotųjų vežimų privalumai ir trūkumai, organizavimo galimybės ir kombinuotųjų vežimų efektyvumą lemiantys veiksniai. Darbe orientuojamasi į veiksnius, kurių pokyčiai didintų kombinuotųjų vežimų efektyvumą Lietuvoje. Analitinėje darbo dalyje yra atlikta kombinuotųjų vežimų esamos situacijos analizė Europos Sąjungoje ir Lietuvoje. Siekiant nustatyti išskirtų veiksnių svarbą, buvo pasirinktas anketinės apklausos metodas, kuris padėjo išskirti pagrindinius veiksnius, kurių pokyčiai padidintų kombinuotųjų vežimų sąveikos Lietuvoje efektyvumą. Buvo išskirti tokie veiksniai: laikas, bendras veiklos tikslas, pasiekiamumas ir prieinamumas vartotojui, rinkos situacija, finansinės investicijos ir vartotojo naudojimosi skaitinimas, informacinės technologijos. Autoriaus sukuras kombinuotųjų vežimų sąveikos Lietuvoje efektyvumo didinimo modelis buvo suformuotas remiantis gautais rezultatais ir įvertinus ekspertų pastabas. Pastarojo tikslas - padidinti krovinių srautų vežimą kombinuotuoju transportu Lietuvoje, pritraukti aplinkines rinkas, didinti kontrolę ir mažinti autotransporto skaičių keliuose. Pateikiamos darbo išvados ir rekomendacijos. Darbą sudaro: įvadas, mokslinės literatūros analizė, esamos situacijos analizė, modelio pateikimas, išvados, pasiūlymai, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis - 76 p. teksto be priedų, 42 pav., 12 lent., 50 šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. Master thesis analyses the improvement of efficiency of combined transport in Lithuania. The paper contains analyses of science literature: combined transportation and its conception, the transportation process and possible models, the advantages and disadvantages of combined transport, the possibilities of organization and the factors determining the efficiency of combined transport. The paper focuses on the factors whose changes can increase the efficiency of combined transport in Lithuania. The analytical part of thesis analysis the existing situation of combined transport in the European union and Lithuania. In order to determine the importance of marked out factors was chosen a questionnaire survey method. It helped to identify the main factors which may increase efficiency of the combined transport interactions in Lithuania. Factors were distinguished: time, general purpose of the activities, accessibility and availability to the consumer, market situation, financial investment and promotion of usage information technologies. The author's model for increasing the efficiency of combined transport in Lithuania has been developed based on the results obtained and evaluated bu chosen experts. The aim of model is to increase the freight flows by combined transport in Lithuania, to attract the surrounding markets, to increase control level and reduce number of vehicles on the roads. The conclusions and recommendations of the thesis are presented. The work consists: introduction, analysis of scientific literature, analysis of the current situation, presentation of the model, conclusions, recommendations, references and annexes. Theses consist of 76 p. text without appendixes, 42 figures, 12 tables, 50 references. Annexes are attached separately.