Intelektinių sistemų įtaka kelių transporto priemonių srautų reguliavimui
Santrauka
Baigiamąjame darbe nagrinėjama visuomeninė socialinė-ekonominė problema, susijusi su kelių transporto spūstimis. Greitai tobulėjančios naujos technologijos, žmonių socialinės-ekonominės padėties gerėjimas daro įtaką visuotiniam automobilizacijos lygiui. Siekiant suvaldyti ir racionaliai paskirstyti kelių transporto priemonių judėjimą, srautą, buvo pradėtos diegti intelektinės transporto sistemos (ITS). Paprasčiausios ITS padeda išvengti neefektyvaus transporto infrastruktūros panaudojimo – didelės žalos keliams keliančių perkrauto sunkiasvorio transporto srautų, naudotojų nepadengiamų realios infrastruktūros naudojimo sąnaudų bei transporto spūsčių miestuose. Siekiant sumažinti automobilizacijos lygį, diegiamos viešojo transporto prioritetinės sistemos. Baigiamajame darbe atliekamas kompiuterinis modeliavimas, siekiant įvertinti tokių sistemų efektyvumą realioje aplinkoje. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, kitų šalių gerosios patirties pavyzdžiai, viešojo transporto prioritetinės sistemos tyrimas, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 53 p. teksto be priedų, 20 iliustr., 9 lent., 23 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. In the final paper analyzes public social-economic problems associated with road congestion. Quickly developing new technology, people's socio-economic situation improvement affects the general level of motorization. In order to control and rational allocation of road movement of vehicles, began install intelligent transport systems (ITS) in traffic. ITS helps to avoid the inefficient use of transport infrastructure - roads pose serious harm by overloaded heavy traffic, users are not covered by the actual use of the infrastructure costs and congestion in cities. In order to reduce the level of motorization is by implementing priority system of public transport. In the final work is carried out computer simulations to assess the effectiveness of such systems in a real environment. Structure: introduction, literature review, other countries examples of good practice, public transport priority system analysis, conclusions, references. Thesis consist of: 53 p. text without appendixes, 20 pictures, 9 tables, 23 bibliographical entries. Appendixes included.