Konstrukcijų su kintamąja garso izoliacija kūrimas ir tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe buvo ištirta 13 skirtingų konstrukcijų, skirtų mažinti įrenginių triukšmą, kuriems reikalingas vėdinimas, oro padavimas-išmetimas. Atliekant eksperimentinius tyrimus buvo ištirtos konstrukcijos, kurių plokštės buvo nedengtos jokiomis medžiagomis, iš vienos ir abiejų pusių padengtos polistireninio putplasčio, 20 mm presuotos akmens vatos, 30 mm presuotos akmens vatos, 30 mm stiklo vatos, 15 mm stiklo vatos ISOTEC KVL ir 10 mm gumos granulato plokštėmis. Pirmajame skyriuje buvo išanalizuota literatūra, susijusi su triukšmo sklaidos charakteristikomis, triukšmą keliančiais įrenginiais, triukšmo mažinimo būdais bei triukšmo modeliavimo programomis. Antrame skyriuje buvo aprašyta tyrimų metodika. Trečiajame skyriuje pateikti eksperimentinių tyrimų rezultatai ir jų analizė. Ketvirtajame skyriuje buvo išanalizuotas konstrukcijos aerodinaminis pasipriešinimas naudojant modeliavimo programą SimScale. Darbo pabaigoje pateiktos bendrosios išvados, rekomendacijos bei literatūros sąrašas. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, eksperimentinių tyrimų metodika, eksperimentinių tyrimų rezultatai ir jų analizė, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas ir autoriaus publikacijų sąrašas. Darbo apimtis: 133 psl. be priedų, 120 paveikslų, 10 lentelių, 66 literatūros šaltiniai. In this thesis 13 different constructions, which was made to reduce engineering noise, was researched. In this experimental researches was tested constructions, which plates was not covered with any materials, and covered from one and both sides with expanded polystyrene, 20 mm rock wool, 30 mm rock wool, 30 mm glass wool, 15 mm glass wool ISOTEC KVL and 10 mm rubber granulate. In first chapter literature about noise characteristics, noise devices, noise reduction methods and noise modelling programs was analysed. In second chapter was described methodology. In third chapter was represented results and analysis of experimental research. In fourth chapter was analysed construction aerodinamic drag by using CFD modelling programme SimScale. At the end of this work was represented conclusions, recommendations and references. Work includes 7 parts: introduction, literature review, methodology of experimental research, results and analysis of experimental research, conclusions, recommendations, references and author‘s publications. Work volume: 133 pages, 120 pictures, 10 tables and 66 literature sources.