Elektrifikuoto geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia-Kena-Gudagojis traukos pastočių kokybinių parametrų tyrimas
Santrauka
Magistro darbe nagrinėjama elektrifikuojamo geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia–Kena–Gudagojis infrastruktūra, traukos pastotės ir jų apkrovų kokybiniai parametrai. Išsamiai aprašomas geležinkelio elektrifikacijos ruožas ir pateikiami ruožo techniniai ir eksploataciniai parametrai. Pirmoje baigiamojo darbo dalyje analizuojami moksliniai straipsniai ir pasaulinė geležinkelių elektrifikacijos patirtis. Objektyviai nagrinėjami elektrifikuotų geležinkelio ruožų ir jais važiuojančių elektrovežių privalumai ir trūkumai prieš šiluminės traukos ruožus ir riedmenis. Darbe aprašomas rekuperacinio stabdymo procesas ir jo pritaikymas elektrifikuotiems geležinkelio ruožams. Analizuojamas elektrifikacijos sistemų pritaikymas Lietuvos geležinkelių infrastruktūros tinklui. Taikant progresyvų matematinį modelį, išskiriami geležinkelio elektrifikacijos prioritetai ir atliekamas sistemų palyginimas. Išsamiai aprašomas elektrifikuojamo geležinkelio ruožo Naujoji Vilnia–Kena–Gudagojis traukos pastočių tyrimo metodas, suformuluojamos tyrimo sąlygos. Taikant traukos pastočių tyrimo metodą, atliekami elektrifikuojamo geležinkelio ruožo traukos pastočių apkrovų kokybinių rodiklių tyrimai. Atsižvelgiant į gautus rezultatus, formuojami traukos pastočių apkrovos grafikai ir pateikiami apkrovų kokybiniai rodikliai, eismo saugos požiūriu vertinamos jų vertės. Baigiamojo magistro darbo pabaigoje pateikiamos išvados bei papildomos analizės kryptys. Darbo apimtis – 60 puslapių teksto be priedų , 28 paveikslai, 9 lentelės ir 18 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedamas 1 priedas. Master’s Thesis, infrastructure of the electrificated railway Naujoji Vilnia–Kena–Gudagojis, traction substations, and their load’s quantitative parameters will be examined. The railway’s electrificated section is described at length and its technical and maintenance parameters are given. In the first part of the Thesis, scholastic articles and global railroad electrification experience are analysed. Electrificated railroad sections’ and their battery locomotives’ advantages and drawbacks against thermal traction sections and equipment are objectively examined. Recuperative braking process and its application for electrificated railway sections are depicted in the paper. Electrification systems’ use in the Lithuanian Railway’s infrastructure network is analysed. Railway electrification priorities are distinguished and system comparison is performed while applying the progressive mathematical model. Electrificated railway section’s Naujoji Vilnia–Kena–Gudagojis traction substation research method is thoroughly described and research conditions are formulated. Electrificated railway section’s traction substation load qualitative indicators’ research is performed by applying traction substation research method. Taking into consideration the received results, diagrams of traction substation load are formed, load’s qualitative indicators are presented, their safety value is estimated. In the end of the Master’s Thesis, conclusions and additional analysis’ branches are introduced. The scope of work – 60 pages of text without appendices, 28 pictures, nine tables and 18 bibliographical sources. Are attached 1 appendage.