Tarptautinio marketingo strategijų rengimo modelis plėtojant aukštųjų technologijų sektoriaus produktų eksportą iš Lietuvos į Jungtines Amerikos Valstijas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjama tarptautinio marketingo strategijos modelio ypatumai plėtojant aukštųjų technologijų eksportą iš Lietuvos į Jungtines Amerikos Valstijas. Remiantis moksline literatūra apibendrinta aukštųjų technolologijų sistematika, tarptautinio marketingo strategijos modeliai, bei jų tobulinimo problematika plėtojant aukštųjų technologijų eksportą. Apibendrintos marketingo tyrimų metodikos, taikytinos kuriant tarptautinio marketingo strategijų rengimo modelius. Praktinėje dalyje atlikti modeliui parengti reikalingi tyrimai, kuriuose nustatyta aukštųjų technologijų verslo pasaulinės plėtros tendencijos, JAV rinkos dinamika, veiksniai, darantys poveikį JAV aukštųjų technologijų importui. Sudarytos pasaulio, JAV ir Lietuvos aukštųjų technologijų eksporto ir importo prognozės. Atlikta ekspertų apklausa, kurios metu nustatyta, į kuriuos aukštųjų technologijų eksporto į JAV tarptautinės marketingo strategijos modelio veiksnius turi būti atkreipta daugiau dėmesio. Remiantis sukaupta moksline teorine medžiaga bei atliktais empirinių tyrimų rezultatais, pateikiamas tarptautinio marketingo strategijos modelis, skirtas aukštųjų technologijų produktams eksportuoti iš Lietuvos į Jungtines Amerikos Valstijas. Darbą sudaro įvadas, keturios struktūrinės darbo dalys, išvados, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 98 p. teksto be priedų, 48 pav., 38 lent., 80 bibliografinių šaltinių. Atskirai pridedami darbo priedai. The master thesis analyzes the international marketing strategy model featuring the development of high technology exports from Lithuania to the United States of America. According to the scientific literature summaring high technology systematics, international marketing strategy models and their growth problems of the development of high technology exports. Summarized marketing research methodology for the development of international marketing strategies models. In the practical part the model to prepare the necessary studies that found high technology business world trends, United States market dynamics, factors affecting the United States high technology imports. Composed of the world, the United States and Lithuania high technology export and import projections. Experts carried out a survey that revealed which high technology exports to the United States for international marketing strategy model factors have to be of the highest importance. According to the collected scientific theoretical material and the results of empirical research, the paper provides the international marketing strategy model for high technology products export from Lithuania to the United States. The work consists of an introduction, 4 structural parts, conclusion and recommendations. The work is 94 pages long without appendices, 48 figures, 38 tables, 80 references. Appendices are included separately.