Kelionės trukmės ir gyventojų judėjimo duomenų analizė
Abstract
Baigiamajame magistro darbe praktiškai įvertinti pagrindiniai galimi realaus kelionės trukmės laiko duomenų tiekėjai, duomenų gavimo technologijos, eismo planavimo bei stebėjimo sistemos, jų paskirtis, teikiamų duomenų struktūra bei galimybės įgyvendinti automatizuotą realaus kelionės trukmės laiko kaupimą. Lyginamuoju metodu įvertintas skirtingų duomenų tiekėjų realaus kelionė trukmės laiko tikslumas. Taikant matematinius statistinius metodus nustatyta tiksliausius duomenis teikianti realaus kelionės laiko maršrutų planavimo sistema. Naudojant išbraižytas UML diagramas, buvo sukurta realaus kelionės laiko kaupimo programa, o taikant duomenų analizės metodus, buvo įvertintos praktinės automatizuoto sprendimo panaudojimo galimybės. Išnagrinėjus teorinius ir praktinius realaus kelionės trukmės laiko bei gyventojų judėjimo duomenų šaltinius, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir pasiūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, problemos analizė, kelionės trukmės ir gyventojų judėjimo duomenų gavimo būdų apžvalga mokslinėje literatūroje, duomenų šaltinių praktinė apžvalgą, duomenų šaltinių kelionės trukmės tikslumo vertinimas, Google Maps Distance Matrix API panaudojimas realaus kelionės trukmės laiko automatiniam duomenų kaupimui, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 68 p. teksto be priedų, 46 iliustr., 14 lent., 38 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The master thesis practically describes possibility to assess the main real-time travel time data from different data providers. It describes data mining technology, traffic planning and monitoring systems, their purpose, data structure and the ability to create an automated real-time data collection system. Different real-time data providers were evaluated by the accuracy of the data. Mathematical and statistical methods used to identify the most accurate data provider. UML diagrams for real-time traffic data collection system were created. Automated data collection system was created to collect real-time traffic data. Analysis methods used for results evaluation. Structure: introduction, problem analysis, real-time traffic and residents movement data analysis in academic literature, practical research on different kind data providers, data source for travel time data accuracy evaluation, Google Maps API Distance Matrix API use for real-time traffic data collection, conclusions and suggestions, references. Thesis consist of: 68 p. text without appendixes, 46 pictures, 14 tables, 38 bibliographical entries. Appendixes included.