Europos sąjungos finansuotų 2007–2013 m. Periodo projektų viešinimo efektyvumo įvertinimas
Abstract
Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamų projektų komunikacija labai svarbi. Ji apima skirtingus kanalus ir būdus. Šiame darbe analizuojamas projektų viešinimo vaidmuo, įvairumas ir jų efektyvumas. Teorinėje dalyje aprašoma išorinės komunikacijos ir viešinimo svarba, pateikiamas komunikacijos proceso modelis, kuris yra naudojamas planuojant visą komunikacijos procesą, taip pat aprašomos Europos Sąjungos struktūrinių fondų gairėse pateikiamos viešinimo taisyklės. Siekiant išsiaiškinti, kokie viešinimo kanalai ir būdai dažniausiai ir efektyviausiai buvo naudojami organizacijų, įgyvendinančių projektus pagal Europos Sąjungos struktūrinių fondų 2007–2013 m. periodo finansavimą, buvo atliktas kokybinis tyrimo metodas. Tyrimo tikslas – išanalizuoti Europos Sąjungos fondų lėšomis finansuojamų projektų viešinimo vaidmenį komunikacijos procese, bei naudojamų viešinimo priemonių ir kanalų įvairumą, efektyvumą. Buvo tiriamos 8 organizacijos, kurios įgyvendino Europos Sąjungos 2007–2013 m. periodo projektus. Tyrimo rezultatai atskleidžia, kad organizacijos naudojo įvairius kanalus ir būdus, apibrėžtus taisyklėse. Viešinimo veiklos turėjo įvairiapusę naudą, t. y. skleidė informaciją apie projekto rezultatus, padėjo pritraukti suinteresuotų asmenų bei didino projektą įgyvendinančios organizacijos žinomumą. Kaip pagrindinį viešinimo trūkumą ir sunkumą organizacijos įvardijo savo kompetencijos stoką įgyvendinant išorinės komunikacijos planą, tačiau didelės neigiamos įtakos projektų žinomumui tai neturėjo. Atsižvelgiant į tyrimo rezultatus, galima teigti, jog projektų viešinimas buvo įgyvendinamas sėkmingai ir pasiekė savo tikslus. Communication related to the European Union funded projects is essential. It comprises various channels and ways. Role, variety and efectivenes of projects dissemination are analysed in this Master thesis. Theoretical part desribes importance of outer communication and dissemination. Model of communication process, which is used in planning the whole communication, is presented. Rules of dissemination presented in the guidelines of the European Union Structural Funds are also described. In order to find out which dissemination channels and ways were most frequently and most effectively used by the organizations which implemented projects funded by the European Union Structural Funds in the period 2007-2013, a qualitative research method was carried out. The aim of the research was to analyse the role of dissemination, variety and effectiveness of dissemination means and channels in the communication process of the projects funded by the EU Structural Funds. Eight organisations were analysed, which implemented the European Union projects in the period 2007-2013. The results of the research reveal that organizations used various channels and ways of dissemination described in the rules. Dissemination activities had multi-fold benefits, i.e information on project results was shared, it helped to attract interested persons and increased the publicity of an organization implementing the project. As the main disadvantage and difficulty, organisations indicated their lack of competence to implement an outer communication plan, however, it did not have major negative influence on project publicity. Based on the research results, it is possible to state that the dissemination of projects was implemented successfully and achieved its results.