Puspriekabės SAF ašies lūžio priežasties tyrimas
Abstract
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamos eksploatacijos metu lūžusios puspriekabių važiuoklės SAF ašys. Atlikta panašaus tipo lūžių tyrimų apžvalga ir analizė bei pateikta tyrimo metodika. Atlikti puspriekabės ašies lūžio vietos fraktografiniai, mikrostruktūros ir mikrokietumo, virintinės jungties kietumo tyrimai, tempimo bandymas, nustatyta metalo cheminė sudėtis ir išanalizuota konstrukcija. Baigiamajame darbe atlikti ašies stiprumo skaičiavimai ir naudojant baigtinių elementų programinį paketą sukurtas matematinis ašies modelis. Tyrimų ir bandymų rezultatai pateikti grafiškai. Išnagrinėjus praktinius ir skaitinio modeliavimo rezultatus, pateikiamos baigiamojo darbo išvados. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, tiriamasis objektas, taikomos tyrimų metodikos, rezultatai, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 78 p. teksto be priedų, 81 iliustr., 9 lent., 49 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. The thesis examines SAF semi–trailer axles fracture which appeared while maintenance. The research overview and analysis of a similar type of fracture was performed and the research methodology was presented. Fractographic microstructural and microhardness testing of the semi–trailer axle fracture, hardness and tensile testing were performed, the chemical composition was determined and metal structure was analyzed. The thesis provides calculations of the axle strength and mathematical model of the axle was developed using finite element software package. Research and testing results are presented graphically. Practical and numerical simulation results are analyzed and conclusions are presented. The thesis consists of 7 parts: introduction, literature review, testing item, applied research methodology, results, conclusion and references. The thesis consists of: 78 p. text without appendixes, 81 pictures, 9 tables, 49 bibliographical entries. Appendixes included.