Erdvinio skenavimo taikymas kelių tiesyboje
Author
Pociūtė, Gintarė
Metadata
Show full item recordAbstract
Baigiamojo magistrinio darbo tikslas yra nustatyti lazerinio skenavimo metodo tinkamumą kelių (gatvių) erdviniam modeliui ir topografinei nuotraukai sudaryti, ir racionalizuoti jo panaudojimo galimybes kelių tiesybos procese. Darbe analizuojama Lietuvos kelių tinklo sudėtis, kelių tiesybos, rekonstrukcijos ir remonto apimtys, specifika / procesai (technologijos). Nagrinėjamos lazerinio skenavimo technologijos bei tacheometro veikimo ir panaudojimo principai. Sudaromi paviršiaus modeliai pasirinktam keliui ar gatvei, panaudojant tacheometrą ir antžeminę lazerinio skenavimo sistemą. Tyrimo objektas yra žiedinių sankryžų paviršiaus skenavimas lazerinio skenavimo ir tacheometrinio matavimo metodais. Atlikus tyrimą, įvertinamas paviršiaus modelio sudarymo lazerinio skenavimo metodu efektyvumas ir metodas palyginamas su tacheometriniu metodu. Pateikiamos erdvinio skenavimo taikymo kelių tiesyboje rekomendacijos. Gauti tyrimo rezultatai parodė, kad pagrindiniai šių metodų skirtumai sudarant paviršiaus modelį yra matavimo ir duomenų apdorojimo greičiai, rezultatų detalumas. Taip pat, nustatyta, kad šiuo metu lazerinio skenavimo technologija yra tik iš dalies tinkamas metodas paviršių modelių sudarymui ir kelio dangos paviršiaus atitikimo projektui įvertinimui. Baigiamąjį bakalauro darbą sudaro įvadas, keturi skyriai, išvados ir pasiūlymai bei priedai. Darbo apimtis – 60 puslapiai be priedų, 35 paveikslai, 7 lentelės. Rašant bakalauro darbą remtasi 46 literatūros šaltiniais. The aim of this master‘s thesis is to is to determine the suitability of a laser scanning method for creating a road (street) surface model and a topographic picture, and to rationalize it‘s use in the road construction process. The paper analyzes the structure of the Lithuanian road network, the scope, specifics / processes (technologies) of road construction, reconstruction and repair. The principles of laser scanning technology and the operation and use of the tacheometer are analyzed. Surface models are created for a selected road or street using a tachometer and a ground-based laser scanning system. The object of the research is the scanning of roundabouts by laser scanning and tacheometric methods. The study evaluates the effectiveness of the surface modeling by laser scanning method and compares the method with the tacheometric method. Recommendations on laser scanning in road construction are provided. The obtained results of the research showed that the main differences between these methods in forming the surface model are the measurement and data processing speeds, the detail of the results. It was also found that at present laser scanning technology is only a partially suitable method for the design of surface models and for assessing the road surface model compliance to the project. This work contains a preface, 4 chapters, a conclusion and recommendations, and a appendix. Scope of work – 60 pages without appendix, that contains 35 pictures and 7 tables. Thesis was written based on 46 literature sources.