Sraigtasparnių pritaikymo specialiųjų operacijų pajėgoms modelių lyginamoji analizė
Abstract
Šiame magistro baigiamajame darbe yra analizuojamas sraigtasparnių parinkimas pagal specialiųjų operacijų reikalavimus trimis skirtingais optimizacijos metodais - sveikaskaičio tiesinio programavimo, simplekso ir vidinio taško metodais, bei atliekama NATO pajėgumų analizė, kurioje lyginami sraigtasparnių pritaikymo specialiųjų operacijų pajėgoms modeliai. Literatūros apžvalgoje apžvelgta operacijų tyrimų bei optimizacijos teorija, NATO pajėgumų analizės kriterijai. Darbe pateikti sukurto matematinio problemos modelio skaičiavimai trimis skirtingais metodais, rezultatai lyginami su kitų mokslininkų darbais. Atlikta sraigtasparnių pritaikymo specialiosioms operacijoms modelių lyginamoji analizė. Atlikus sraigtasparnių tipo bei kiekio parinkimo bei pritaikymo modelių tyrimus darbas yra apžvelgtas ir pateiktos išvados. Darbą sudaro 5 dalys: įvadas, literatūros apžvalga, optimalaus sraigtasparnių tipo bei kiekio parinkimo tyrimas, sraigtasparnių pritaikymo specialiosioms operacijoms tyrimas, išvados ir pasiūlymai. Darbo apimtis – 62 p. teksto be priedų, 14 iliustracijų, 10 lentelės, 72 bibliografiniai šaltiniai. In this master graduation thesis three optimization methods – integer linear programming, simplex and interior point – were used to analyze helicopter selection for special operations, also performed NATO capability analysis, where were compared helicopter application models for special operations forces. In literature analysis theories of operations research and optimization were discussed, as well as, criterion of NATO capability analysis. In this thesis were presented calculations of created mathematical model of the problem by three different methods, as well as, comparative analysis of helicopter application models to special operations. After completion of both helicopter type and quantity determination and helicopter application models researches the work is overviewed and conclusions were made. Structure: introduction, literature review, optimal helicopter type and quantity determination analysis, helicopter application for special operations analysis, conclusions and suggestions. The thesis consists of 62 pages of text without appendixes, 14 illustrations, 10 tables, 72 bibliographical entries.