Show simple item record

dc.contributor.authorMartišauskas, Justas
dc.date.accessioned2023-09-18T09:07:43Z
dc.date.available2023-09-18T09:07:43Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110435
dc.description.abstractŠiame darbe analizuojama naftinės kilmės dyzelino, pirmos (I) kartos biodyzelino (RME – Rapsų metilo esteris), antros (II) kartos biodyzelino (BTL – Biomasė į skystį) ir jų mišinių panaudojimo slėginio uždegimo varikliuose ekologinis bei energetinis efektyvumas. Apžvelgiamos I ir II kartos biodyzelino gamybos technologijos, šių degalų privalumai, trūkumai. Darbe aprašoma tyrimo metodika, pateikiami bandymo metu gauti rezultatai: valandinės degalų masės ir tūrio sąnaudos, lyginamosios efektyviosios degalų masės ir tūrio sąnaudos, efektyvusis naudingumo koeficientas, išmetamų teršalų (CO2, CH ir NOx) koncentracija bei dūmingumas. Taip pat darbe įvertinamos biodyzelino gamybos išlaidos ir pateikiami aplinkos taršos mokesčio skaičiavimo rezultatai. Atlikta tyrimo rezultatų analizė, pateiktos išvados. Darbo apimtis be priedų – 61 puslapis, 31 iliustracija, 25 lentelės, 29 literatūros šaltiniai.lit
dc.description.abstractThis paper analyzes the ecological and energy efficiency of petroleum diesel, first (I) generation biodiesel (RME – Rapeseed methyl ester), second (II) generation biodiesel (BTL – Biomass to liquid) and their mixtures usage in compression ignition engines. The I and II generation biodiesel production technologies, the advantages and disadvantages of these fuels are overviewed. The paper describes the research methodology, the results obtained during the test are presented: hourly fuel masses and volumes costs, comparative effective fuel masses and volumes costs, effective utility coefficient, emissions (CO2, CH ir NOx) concentration and smoke. Therefore biodiesel production costs are evaluated and environmental pollution tax calculation results are presented. The analysis of the research results is performed, conclusions are presented. The volume of the thesis without attachments – 61 pages, 31 illustrations, 25 tables, 29 references.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent70 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsPrieinamas tik institucijos intranete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:29349618/datastreams/MAIN/content
dc.titlePirmosios ir antrosios kartos biodyzelino mišinių naudojimo slėginio uždegimo varikliuose efektyvumo tyrimas
dc.title.alternativeUsage efficiency research of the first and second generation biodiesel blends in compression ignition engines
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltAplinkos tarša
dc.subject.ltBTL
dc.subject.ltefektyvumas
dc.subject.ltRME
dc.subject.ltteršalai.
dc.subject.enBTL
dc.subject.enefficiency
dc.subject.enenvironment pollution
dc.subject.enpollutants
dc.subject.enRME.
dc.identifier.elaba29349618


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record