Show simple item record

dc.contributor.authorKabelis, Vitalij
dc.date.accessioned2023-09-18T09:08:23Z
dc.date.available2023-09-18T09:08:23Z
dc.identifier.urihttps://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110529
dc.description.abstractBaigiamajame magistro darbe nagrinėjamas slėginio uždegimo variklio energetinių ir ekologinių rodiklių pokytis, dyzeliną pakeitus biodyzelinu ir gamtinėmis dujomis. Išanalizuota skirtingų biodyzelino rūšių ir gamtinių dujų naudojimo įtaka degimo procesui slėginio uždegimo varikliuose. Atliktas eksperimentinis stendinis tyrimas slėginio uždegimo varikliui veikiant skirtingais gamtinių dujų ir dyzelino bei biodyzelino mišiniais ir keičiant skystų degalų įpurškimo pradžios momentą, siekiant nustatyti optimalią gamtinių dujų ir biodyzelino mišinio sudėtį, turinčią įtakos variklio energetiniams ir ekologiniams rodikliams. Remiantis AVL BOOST programa atliktu variklio termodinaminių procesų skaitiniu modeliavimu nustatyti degimo proceso pokyčiai ir įvertintos priežastys. Pateikiamos apibendrintos eksperimentinių ir teorinių tyrimų išvados ir siūlymai. Darbą sudaro 6 dalys: įvadas, literatūros šaltinių apžvalga, tyrimų metodika, tyrimų rezultatai ir jų vertinimas, išvados, literatūros sąrašas.lit
dc.description.abstractThe master thesis examines the change in the energy and ecological performance of the compression ignition engine by replacing diesel with biodiesel and natural gas. Influence of different types of biodiesel and natural gas on combustion process in compression ignition engines. Experimental bench testing of compression ignition engine with different blends of natural gas and diesel and biodiesel and changing the start point of liquid fuel injection to determine the optimum composition of the natural gas and biodiesel mixture, affecting the energy and ecological characteristics of the engine. Based on the AVL BOOST program, mathematical modeling of engine thermodynamic processes has been used to determine the changes in the combustion process and to evaluate the causes. The conclusions and suggestions of experimental and theoretical studies are summarized. Structure: introduction, sources review, research methodology, research results and their evaluation, conclusions and suggestions, references.eng
dc.formatPDF
dc.format.extent48 p.
dc.format.mediumtekstas / txt
dc.language.isolit
dc.rightsLaisvai prieinamas internete
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:38580902/datastreams/MAIN/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:38580902/datastreams/ATTACHMENT_38583376/content
dc.source.urihttps://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:38580902/datastreams/ATTACHMENT_38583377/content
dc.titleGamtinių dujų ir biodegalų naudojimo slėginio uždegimo varikliuose efektyvumo tyrimas
dc.title.alternativeThe research of the usage efficiency of natural gas and biofuels in the compressed ignition engines
dc.typeMagistro darbas / Master thesis
dcterms.references0
dc.type.pubtypeETD_MGR - Magistro darbas / Master thesis
dc.contributor.institutionVilniaus Gedimino technikos universitetas
dc.subject.researchfieldT 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.studydirectionE12 - Transporto inžinerija / Transport engineering
dc.subject.ltSlėginio uždegimo variklis
dc.subject.ltbiodyzelinas
dc.subject.ltgamtinės dujos
dc.subject.ltenergetinis efektyvumas
dc.subject.ltekologiniai rodikliai.
dc.subject.enCompression ignition engine
dc.subject.enbiodiesel
dc.subject.encompressed natural gas
dc.subject.enenergetic indicators
dc.subject.enenvironmental indicators.
dc.identifier.elaba38580902


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record