Dvitakčio variklio karterį veikiančių jėgų analizė
Abstract
Šiame baigiamajame magistro darbe nagrinėjami jėgų analizės metodai bei baigtinių elemetų metodu atlikta dvitakčio variklio karterį veikiančių jėgų analizė. Darbe pateikti: baigtinių elementų metodo validavimas, slėgio cilindre skaičiavimai viso degimo ciklo metu, jautrumo analizė slėgio skaičiavimams degimo proceso pabaigoje, statinės ir dinaminės simuliacijos, atliktos naudojantis programiniu paketu ANSYS, kurių metu apskaičiuotos kinematinės jėgos, veikiančios karterį per guolius, cilindro sieneles bei įlinkių, įtempių reikšmės karteryje. Atlikus karterį veikiančių jėgų analizę, pateiktos išvados. Darbą sudaro 7 dalys: įvadas, jėgų analizės metodų apžvalga, baigtinių elementų metodo validavimas, slėgio cilindre skaičiavimai, karterį veikiančių jėgų analizė, išvados, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 74 p. teksto be priedų, 51 iliustracija, 3 lentelės, 42 literatūros šaltiniai. In this Master’s thesis, finite element stress analysis of two stroke engine crankcase was performed, as well as research of different methods of stress analysis. Presented in this thesis: validation of finite element method, calculations of cylinder pressure during full cycle, sensitivity analysis of pressure calculations in the end of combustion process, static and dynamic simulations performed using the “ANSYS” software package, during which calculated kinematic forces acting on the crankcase through the bearings, cylinder walls and values of deformations, stresses in the crankcase. After completing stress analysis of crankcase, the work is overviewed and its conclusions are presented. The paper consists of 7 parts: introduction, overview of the stress analysis methods, validation of finite element method, calculations of cylinder pressure, stress analysis of engine crankcase, conclusions, the list of literature. Thesis consist of: 74 p. text without appendixes, 51 pictures, 3 tables, 42 bibliographical entries.