Formų ir simbolių sąveikos viešosiose erdvėse: architekto prof. Rimanto Buivydo kūryba
Author
Sūdžiūtė, Goda
Metadata
Show full item recordAbstract
Baigiamajame darbe nagrinėjama iškilaus Lietuvos architekto prof. Rimanto Buivydo (1945-2017) kūryba. Apžvelgiami ne tik architektūrinės, bet ir mokslinės veiklos pasiekimai specifiniame Lietuvos istorinio bei kultūrinio laikotarpio kontekste. Magistro darbe apžvelgiamas ir tiriamas architekto, buvusio VGTU AF dekano kūrybinis palikimas, kurį sudaro paminklai, dekoratyvios skulptūros, Lietuvos ir užsienio viešųjų erdvių sutvarkymo projektai. Architekto kūrybinių darbų analizė derinama su jo tiriamojo darbo palikimu, ypač simbologijos ir viešųjų erdvių sampratos srityje. Baigiamojo darbo įvadinėje dalyje aptariamas darbo aktualumas, apibrėžiamas tyrimo objektas, numatomi tyrimo tikslai ir uždaviniai, įvardijami temos nagrinėjimo metodai. Pirmajame skyriuje apžvelgiamas istorinis bei architektūrinis R. Buivydo kūrybos kontekstas, nagrinėjami teoriniai viešųjų erdvių ir simbolizmo temas aprėpę darbai. Antrajame skyriuje analizuojama R. Buivydo kūrybinė veikla, įgyvendinti bei neįgyvendinti projektai ir išskiriami jo naudoti viešųjų erdvių kompozicinės bei meninės raiškos principai. Baigiamąjį darbą sudaro: įvadas, du skyriai bei apibendrinimai, literatūros šaltinių sąrašas, iliustracijų sąrašas bei priedai. Baigiamojo darbo apimtis – 73 p. be priedų. Iliustracijų pateikta 36, bibliografinių šaltinių – 63. The MA paper examines the creative work of the prominent Lithuanian architect Rimantas Buivydas (1945-2017). It reviews and analyzes his architectural heritage, as well as theoretical works in the specific context of Lithuania's history and culture. The introductory part of the MA thesis discusses the relevance of the work, defines the research object, the aims and objectives of the study, and lists the methods of the research. The first chapter reviews the creative heritage of the architect, former VGTU AF Dean, which consists of monuments, decorative sculptures, projects of Lithuanian and foreign public spaces. The first chapter gives an overview of the historical and architectural context of R. Buivydas' creative work and examines his theoretical works on public spaces and symbolism. The second chapter reviews the creative activities of R. Buivydas: realized and unrealized projects and distinguishes the principles of compositional and artistic expression in public spaces. The MA paper consists of an introduction, two chapters, general conclusions, lists of source materials and illustrations. The volume of the MA is 73 pages without appendices. It includes 36 illustrations and 63 bibliographical sources.