dc.contributor.author | Juknelevičius, Romualdas | |
dc.date.accessioned | 2023-09-18T09:09:09Z | |
dc.date.available | 2023-09-18T09:09:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://etalpykla.vilniustech.lt/handle/123456789/110628 | |
dc.description.abstract | Increasing environmental pollution, concerns about oil price, traffic related health effects and depletion of fossil fuel resources are forcing humanity to limit the consumption or to look for new forms of energy. The cleanest power suitable for the road transport would be the electric energy produced of the clean sources such as solar, hydro, wind power and stored in batteries or extracted from hydrogen using fuel cell technology. However, the limitted range of driven distance are the obstacle for today battery electric cars. The lack of hydrogen fuelling stations, high price of hydrogen and expensive materials, limits the outbreake of the fuel cell technology. According to experts, hybrid systems including both electric and internal combustion engines consuming the renewable fuels would be the main power plant of vehicles decreasing the exhaust emissions of the internal combustion engine remains the important research subject for the time beeing. This dissertation work presents the study of performance, efficiency and ecological indicators of the co-combustion process of hydrogen with various renewable biomass based biofuels and their blends in the compression ignition engine. Experimental investigation and numerical simulation methods were applied in order to have a complex understanding of biodiesel fuels and influence of hydrogen on the engine work cycle. Introductory chapter presents the formulation of the problem, object and importance of the thesis, aim and the tasks of the work. The scientific novelty, theoretical and practical value of results obtained during experiments, and the list of published scientific publications by the author are presented. The scientific literature according to the theme of the thesis overviewed in the first chapter. The composition of biomass based biofuels with transestherification and hydrotreatening processes, heating values of the fuel and other features were reviewed according to other scientist’s works. The influence of the main parameters on CI engine efficiency and emission parameters were discussed. The second chapter represents the set-up of engines used at experiment, its methodology, calculations of heating values of the fuel mixtures used in experiment, calculations of hydrogen energy share according to the biodiesel flow rate, calculation of mass fraction burned, theoretical analysis of the rate of heat release, numerical simulation of performed experiments are discussed. The results of experiments obtained during tests of biodiesel and hydrogen fuel mixtures, numerical analysis and simulation of mentioned fuel mixtures presented in the third chapter. Research of various hydrogen energy share revealed that, higher engine efficiency and lower exhaust gas emissions in CI engine can be achieved. | eng |
dc.description.abstract | Transporto sukeliama aplinkos tarša, didėjantis jos poveikis sveikatai, naftos kainų nestabilumas, augantis iškastinio kuro išteklių eikvojimas verčia žmoniją riboti vartojimą ir ieškoti naujų energijos formų. Švariausia energija, tinkama kelių transportui, būtų elektros energija, išgauta iš švarių šaltinių, tokių kaip saulės, vandens ir vėjo jėgainės, ir saugoma baterijose arba išgaunamos iš vandenilio panaudojant kuro elementų technologijas. Tačiau ribota baterijų talpa yra didžiausia kliūtis šiandieniniams elektromobiliams. Vandenilio degalinių stoka, aukšta vandenilio kaina ir brangios medžiagos, naudojamos kuro elementų elektros generatoriuose, riboja vandenilio kuro elementų panaudojimą sausumos transporte. Pasak ekspertų, hibridinės sistemos, naudojančios elektrinius ir vidaus degimo variklius, veikiančius atsinaujinančiais degalais, artimiausiu metu būtų pagrindinė transporto priemonių jėgainė. Jose naudojami vidaus degimo varikliai turėtų būti mažiau taršūs ir todėl yra svarbus tyrimo objektas. Šioje disertacijoje pateikiamas įvairių atsinaujinančių biodyzelino rūšių ir jų mišinių su vandeniliu panaudojimo slėginio uždegimo variklyje, efektyvumo ir ekologinių rodiklių tyrimas. Darbo eigoje buvo panaudoti eksperimentiniai tyrimai ir skaitiniai modeliavimo metodai, siekiant išsiaiškinti biodyzelino ir vandenilio mišinio įtaką variklio parametrams. Įvadiniame skyriuje pristatomos problemos, darbo objekto ir reikšmės, tikslo ir užduočių genezė. Taip pat pateikta eksperimentų metu gautų rezultatų mokslinis naujumas, teorinė ir praktinė vertė bei autoriaus paskelbti moksliniai straipsniai. Pirmajame skyriuje apžvelgta mokslinė literatūra disertacijos tema. Pagal kitų mokslininkų darbus atlikta iš biomasės išgaunamų biodegalų, jų transesterifikavimo ir hidrinimo proceso, biodyzelino šilumingumo ir kitų savybių apžvalga. Aptarta pagrindinių savybių įtaka slėginio uždegimo variklio efektyvumui ir išmetamųjų teršalų parametrams. Antrajame skyriuje pateikiama eksperimente panaudota įranga, eksperimente naudojamų degalų energetinių verčių santykio skaičiavimo metodika, sudegusios mišinio dalies skaičiavimo metodika, šilumos išsiskyrimo greičio įvertinimo analizė, aptariamas atliktų eksperimentų skaitinis modeliavimas. Trečiame skyriuje pateikti atliktų eksperimentų rezultatai, gauti atliekant biodyzelino ir vandenilio mišinių bandymus, bandymų modeliavimas ir skaitinė analizė. Bandymai atlikti su įvairiomis vandenilio energijos dalimis parodė daug žadančius rezultatus, didesnį variklio efektyvumą ir mažesnį kenksmingų teršalų išmetimą slėginio uždegimo variklyje. | lit |
dc.format | PDF | |
dc.format.extent | 164 p. | |
dc.format.medium | tekstas / txt | |
dc.language.iso | eng | |
dc.rights | Laisvai prieinamas internete | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/MAIN/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/COVER/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/ATTACHMENT_40380911/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/ATTACHMENT_40380912/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/ATTACHMENT_40380913/content | |
dc.source.uri | https://talpykla.elaba.lt/elaba-fedora/objects/elaba:40379526/datastreams/ATTACHMENT_40380914/content | |
dc.title | Research on biodiesel and hydrogen co-combustion process in compression ignition engine | |
dc.title.alternative | Biodyzelino ir vandenilio bendro degimo proceso slėginio uždegimo variklyje tyrimas | |
dc.type | Daktaro disertacija / Doctoral dissertation | |
dcterms.references | 0 | |
dc.type.pubtype | ETD_DR - Daktaro disertacija / Doctoral dissertation | |
dc.contributor.institution | Vilniaus Gedimino technikos universitetas | |
dc.contributor.faculty | Transporto inžinerijos fakultetas / Faculty of Transport Engineering | |
dc.subject.researchfield | T 003 - Transporto inžinerija / Transport engineering | |
dc.subject.vgtuprioritizedfields | TD0202 - Aplinką tausojantis transportas / Environment-friendly transport | |
dc.subject.ltspecializations | L102 - Energetika ir tvari aplinka / Energy and a sustainable environment | |
dc.subject.lt | slėginio uždegimo variklis | |
dc.subject.lt | vandenilis | |
dc.subject.lt | biodyzelinas | |
dc.subject.lt | bendras degimas | |
dc.subject.lt | deginių emisija | |
dc.subject.en | compression ignition engine | |
dc.subject.en | hydrogen | |
dc.subject.en | biodiesel | |
dc.subject.en | co-combustion | |
dc.subject.en | emission | |
dc.publisher.name | Vilniaus Gedimino technikos universiteto leidykla "Technika" | |
dc.publisher.city | Vilnius | |
dc.identifier.elaba | 40379526 | |