Dviejų orlaivių konflikto plokštumoje sprendimo tyrimas
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe nagrinėjamas dviejų orlaivių konflikto plokštumoje sprendimas sudarant nuoseklias trajektorijas ir minimizuojant trajektorijos ilgėjimą. Išnagrinėti galimi šios problemos sprendimo metodai bei algoritmai, jų privalumai bei trūkumai. Pateiktas naujas dviejų orlaivių konflikto plokštumoje sprendimo matematinis modelis, paremtas dinaminio programavimo ir Monte Karlo paieškos metodo kombinacija, jo sudarymo teorija bei taikymo pavyzdžiai įvairioms konfliktinėms situacijoms. Baigiamajame darbe nustatyti ir prie pasirinkto greičio nagrinėjami parametrai, turintys įtakos apskaičiuojamų išvengiamųjų trajektorijų ilgiui ir skaičiavimų trukmei. Išnagrinėjus teorinį algoritmo efektyvumą, pateikiamos baigiamojo darbo išvados ir rekomendacijos tolimesniems tyrimams. Darbą sudaro 8 dalys: įvadas, orlaivių konfliktų sprendimo literatūros apžvalga, siūlomo dviejų orlaivių konflikto plokštumoje sprendimo matematinio modelio teorinė dalis, siūlomo matematinio modelio aprašymas, gautų rezultatų apibendrinimas ir rekomendacijos, išvados, literatūros sąrašas ir A priedas. Darbo apimtis – 57 p. teksto be priedų, 26 iliustr., 15 lent., 45 bibliografiniai šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. This Master thesis studies aircraft pair conflict resolution in the plane by using smoothened trajectories and minimizing the lengthening of the resolution trajectory. Various possible methods and algorithms that can be used for solving such problem are reviewed and their pros and cons are discussed. New mathematical model for solving aircraft pair conflicts in the plane based on dynamic programming and Monte Carlo tree search is proposed, its theory and examples of application to different types of conflict geometry is provided. The paper also discusses discovered parameters that, at chosen speed, have an effect on the length of resolution trajectories and running time. Given the results, conclusions are provided and recommendations for further research are proposed. The paper comprises 8 parts: introduction, aircraft conflict resolution literature review, theory of proposed mathematical model, description and explanation of proposed mathematical model, results of the research based on proposed model and recommendations for further research, conclusions, references and A appendix. Thesis consists of: 57 p. text without appendixes, 26 pictures, 15 tables, 45 bibliographical references. Appendixes included.