Naujų skirtingo lygio sankryžų vertinimas ir jų diegimo Lietuvos automobilių keliuose galimybių analizė
Santrauka
Baigiamajame magistro darbe analizuojami pasaulyje bei Lietuvoje taikomi eismo organizavimo sprendiniai skirtingų lygių sankryžose, eismo srautų modeliavimo metodai, algoritmai, lyginamos skirtingų eismo srautų modeliavimo paketų galimybės. Naujų skirtingų lygių sankryžų įrengimo galimybės vertinamos Kaune esančios „Petrašiūnų sankryžos“ pavyzdžiu. Atlikta nagrinėjamos sankryžos analizė eismo saugumo bei inžinerijos požiūriu, parengtos galimos šios sankryžos rekonstravimo galimybių alternatyvos. Parengtos alternatyvos sumodeliuotos eismo srautų modeliavimo paketu PTV VISSIM ir ekonomijos požiūriu geriausioms alternatyvoms atlikta naudos-kaštų analizė. Įvertinus eismo srautų modeliavimo bei naudos-kaštų analizės gautus rezultatus pateikti pasiūlymai „Petrašiūnų sankryžos“ eismo kokybės gerinimui bei naujų skirtingų lygių sankryžų panaudojimui Lietuvos keliuose. Darbą sudaro: įvadas, trys skyriai, išvados ir rekomendacijos, literatūros sąrašas. Darbo apimtis – 71 p. teksto be priedų, 36 paveikslai, 11 lentelių, 30 literatūros šaltinių. In final master work are analyzed the traffic management solutions off innovative crossroads of different levels applied in the world and Lithuanian roads. Also are analyzed traffic flow modeling methods, algorithms, compares the the possibilities of different traffic flow modeling packages. The possibilities of installing new intersections of different levels are evaluated by the example of Petrašiūnai intersection in Kaunas. The analysis of the examined intersection from the point of view of traffic safety and engineering has been performed, possible alternatives for the reconstruction of this intersection have been prepared. The prepared alternatives were modeled with the traffic flow modeling package PTV VISSIM and a cost-benefit analysis was performed for the best alternatives from the economic point of view. After evaluating the results of traffic flow modeling and cost-benefit analysis, suggestions for improving the traffic quality of Petrašiūnai intersection and the use of new intersections of different levels on Lithuanian roads were presented. Thesis consist of: 71 page text without addition, 36 pictures, 11 tables and 30 bibliographical entries. Addition included.