Įstrižinių pėsčiųjų perėjų taikymo Lietuvos miestų gatvių vieno lygio sankryžose galimybių analizė ir vertinimas
Abstract
Išskirtinė pėsčiųjų fazė su įstrižine perėja įprastai įdiegiama siekiant padidinti pėsčiųjų saugumą sankryžoje, kurioje didelis pėsčiųjų intensyvumas. Baigiamajame magistro darbe analizuojama ir vertinama išskirtinės pėsčiųjų fazės su įstrižine perėja taikymo galimybės vieno lygio Lietuvos miestų sankryžose, taip prisidedant prie pėsčiųjų saugumo didinimo gatvių tinklo sistemoje. Darbe analizuojama užsienio šalių mokslinė literatūra, nustatomi išskirtinės pėsčiųjų fazės su įstrižine perėja privalumai bei trūkumai. Vilniaus miesto sankryžose, kuriose įdiegta išskirtinė pėsčiųjų fazė, naudojant palyginamosios analizės metodą, nustatomas eismo įvykių tankis. Eksperimentinėje dalyje atliekamas eismo srautų variantinis modeliavimas. Atlikta analizė parodė, kad Vilniaus mieste išskirtinė pėsčiųjų fazė eismo įvykių su pėsčiaisiais vidutiniškai sumažino nuo 20 % iki 100 %. Eismo srautų modeliavimas parodė, kad išskirtinę pėsčiųjų fazę laiko ekonomijos atžvilgiu naudingiausia įdiegti sankryžoje, kurioje susikerta 2+2 eismo juostų gatvės, ir yra ≥ 900 pėst./val. bei apie 1600 TP/val.. Taip pat laiko ekonomijos atžvilgiu išskirtinę pėsčiųjų fazę galima įdiegti visuose darbe nagrinėtuose sankryžos tipuose, kai TP intensyvumas yra nedidelis arba vidutinis nepriklausomai nuo pėsčiųjų skaičiaus sankryžoje. Darbo apimtis – 93 p. teksto be priedų, 45 paveikslai, 15 lentelių, 55 literatūros šaltiniai. Atskirai pridedami darbo priedai. An exclusive pedestrian phase with a diagonal crossing is usually implemented to increase pedestrian safety at an intersection with high pedestrian intensity. The master's thesis analyses and evaluates the possibilities of applying an exceptional pedestrian phase with a diagonal crossing at one-level intersections in Lithuanian cities to increase pedestrian safety in the street network system. The thesis analyses the scientific literature of foreign countries, identifies the advantages and disadvantages of an exceptional pedestrian phase with a diagonal crossing. At the intersections of Vilnius city, where an exceptional pedestrian phase has been implemented, the density of traffic accidents is determined using the method of comparative analysis. In the experimental part, variant modelling of traffic flows is performed. The performed analysis showed that the exclusive pedestrian phase in Vilnius reduced traffic accidents with pedestrians on average from 20% to 100%. Traffic flow modelling has shown that the exceptional pedestrian phase is the most time-efficient to implement at the intersection of 2 + 2 lanes and there is ≥ 900 pedestrians per hour and about 1600 vehicles per hour. Also, in terms of time savings, a unique pedestrian phase can be implemented in all types of intersections considered in the work, when the intensity of vehicles is low or medium regardless of the number of pedestrians at the intersection. Thesis consist of: 93 p. text without appendixes, 45 pictures, 15 tables, 55 bibliographical entries. Appendixes included.